Gå til innhold

Valhalla Rising - Hva er greia?

Erav

Anbefalte innlegg

Hei, nettopp brukt 1 og en halv time av livet mitt til å se en film. Skjønnte ikke stort av den, rett og slett ingenting. Hva er greia med filmen? Helt ærlig skjønner jeg ikke en dritt av budskapet, temaet og poenget i filmen. Noen som kan hjelpe meg litt her?

og nevnte jeg at filmen er kjedelig?

Svar i denne posten kan være Spoiler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er den typiske filmen som blir hatet av veldig mange, og elsket(eller likt) av noen få. Den har jo heller ikke noen god rating på IMDb.

Jeg er en av de få som likte den, men jeg klarer egentlig ikke å sette fingeren helt spesielt på hva jeg likte.

Valhalla Rising har en subtil og avslappende stemning, omtrent ingen dialog og er veldig slow-paced. Jeg kjedet meg aldri iløpet av filmen, og syntes det visuelle uttrykket og hovedkarakteren var meget interessant. Jeg satt også igjen med en litt underlig stemning etter å ha sett den, og ønsket å finne ut mer.

Den bygger på veldig mye symbolikk og skaperne har nok laget den slik med vilje for å la den være åpen for tolkning, men skal ikke påstå at den er så dyp som den kanskje utgir seg for å være.

Når det gjelder selve handlingen:

Uansett, så slutter den jo med at One-Eye og de andre ender opp i Nord-Amerika og møter på innfødte indianere der.

Veldig svak argumentasjon fra min side, men jeg beskriver bare min filmopplevelse.

Haha, husker da jeg skulle se den. Tror jeg holdt ut i 15min før jeg slo den av. Meningsløs film :p

Det er kanskje ikke så rart at den blir meningsløs når du har sett de 15 første minuttene?

EDIT: Filmen minner meg forresten veldig mye om (og er kanskje inspirert av) Aguirre: The Wrath Of God, som er fantastisk.

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar

Her kommer argumentene på rekke og rad, ser jeg... :roll:

Tja, etter en slitsom dag på jobben var jeg klar for å slappe av med en film. Kan ikke akkurat si at det er en film man slapper av med.

Hmm... coveret, trailere osv. gir vel egentlig inntrykk av at det er en mer energisk film enn det egentlig er? Sånn sett burde du jo i så fall blitt POSITIVT overrasket.
Lenke til kommentar

Filmen var ikke så vanskelig å skjønne, syntes jeg. Karakterene oppførte seg nok slik regissør anså var riktig, sett ut fra kontekst. Veldig annerledes moral og hvordan man resonnerte seg frem til løsninger.

Er stor fan av Mikkelsen, men filmen som helhet var ikke allverden. Men annerledes var den, som jo gjør den unik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...