Kenny Bones Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Roger Dean, kjent kunstner for albumene til blant annet Yes er også arkitekt og har designet dette fullkomne huset. http://www.rogerdean.com/architecture/home-for-life/home-for-life-gallery.html Hvordan lager man noe sånt? Hvor begynner man? Hva bruker man for å lage formene? Hvordan isolerer man? Og hvor mye vil noe sånt koste?? Alt i alt utrolig flotte greier Alt er også designet for at alt skal være mest mulig avslappende. Og hvert rom er inndelt som i slags kokonger, så man føler seg trygg til enhver tid Og ikke minst, barnevennlig! Hadde jeg bare bodd sånn da jeg var liten Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 man begynner med å designe det selvfølgelig, så finner man en håndverker som tart på seg utfordringen å bygge det. man kan bruke det mese av materialer egentlig, det kommer jo litt ann på hva delen du bygger skal gjøre, du kan støpe i betong, det vil nok gjøres i seksjoner ved fabrikk og settes sammen on- site. man kan bruke trevirke i forskjellige variasjoner etter om det skal være bærende eller bare pyntekonstuksjon. du kan jo og bruke plast av ymse slag. poenget er at man må se mulighetene, ha dyktige fagfolk og riktig utstyr. hvordan man går nøyaktig frem for å lage formene kommer ann på material og tilgjengelig utstyr vil jeg tro så det kan jeg desverre ikke svare på. for å isolere et slikt hus så man selvølgelig bruke et materiale i et så stort kvantum at det fungerer som isolasjon. f.eks kan man bruke glava eller rockwoll. siden man ikke ser hvor tykk ytterveggen er, blir det vanskelig å si om det huset ville vært tilstrekkelig isolert i forhold til måten vi gjør det på i Norge. men uansett så bygger du reisverket til huset først, i en slik tykkelse at det kan fylles med tilstrekkelig isoleringsmateriale. så kler du reisverket og isolerer. kan forresten ikke si meg enig i at den trappen opp til senga var serlig barnevennlig, ei heller høyden på senga. og personlig får jeg litt noia av bare å se bildene, men smaken er som baken den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå