SD88 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hei Som dere sikkert vet at ved matte/blasse lykter er det fult mulig å benytte tannkrem til å pusse lyktene på bilen, dette gjelder både foran - og baklyktene, tåkelys, blinklys osv, og dette er bevist til å fungere ganske så bra. Men det finnes en annen måte som er enda mer effektiv, ved å pusse lyktene med sandpapir og avslutte med å polere dem, har vist seg å være ekstremt effektivt. Faktisk har mange fått så bra resultater at de har droppet å kjøpe nye, men dette har som regel blitt gjennomført på lykter av glass og ikke plast. Mitt spørsmål er da, er det mulig å bruke samme pusseprinsipp på lykter laget av plast som på glass? Ønsker å gjennomføre det samme på min egen bil, hvis jeg da har muligheten til å gå for sandpapir fremfor tannkrem så gjør jeg det! Håper noen tar seg tid til å svare. Takk! Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 At man polerer opp lykter av glass er nytt for meg da glass er utrolig hardt og veldig arbeidsomt å polere opp samt at polering av glass ofte ender opp med ødelagt glass. Pusse å polere opp lykteglass av plast er derimot veldig vanlig. Som regel holder det med en medium rubbing på roterende poleringsmaskin. Eneste som man må være obs på er å ikke polere for hardt/fort da det fort blir for varmt. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Våtslip + Polering fungerer veldig godt på plast. På glass derimot, er det et rent helvete. Endret 20. mars 2011 av ChristR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå