Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fornye/Polere gamle lykter til en billig penge

SD88

Anbefalte innlegg

Hei :thumbup:

Som dere sikkert vet at ved matte/blasse lykter er det fult mulig å benytte tannkrem til å pusse lyktene på bilen, dette gjelder både foran - og baklyktene, tåkelys, blinklys osv, og dette er bevist til å fungere ganske så bra.

Men det finnes en annen måte som er enda mer effektiv, ved å pusse lyktene med sandpapir og avslutte med å polere dem, har vist seg å være ekstremt effektivt. Faktisk har mange fått så bra resultater at de har droppet å kjøpe nye, men dette har som regel blitt gjennomført på lykter av glass og ikke plast.

Mitt spørsmål er da, er det mulig å bruke samme pusseprinsipp på lykter laget av plast som på glass? Ønsker å gjennomføre det samme på min egen bil, hvis jeg da har muligheten til å gå for sandpapir fremfor tannkrem så gjør jeg det!

Håper noen tar seg tid til å svare.

Takk! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

At man polerer opp lykter av glass er nytt for meg da glass er utrolig hardt og veldig arbeidsomt å polere opp samt at polering av glass ofte ender opp med ødelagt glass.

Pusse å polere opp lykteglass av plast er derimot veldig vanlig.

Som regel holder det med en medium rubbing på roterende poleringsmaskin.

Eneste som man må være obs på er å ikke polere for hardt/fort da det fort blir for varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...