Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hei! Jeg har lurt lenge på det her med nerver. Jeg har forstått det slik at nervene ligger under huden, og de sender signal til hjernen som gjør at man føler fysisk smerte. F.eks dersom man skjærer seg på en nerve så gir den beskjed til gjernen som gjør at man føler smerte. Mao at smerte er i hjernen. Korrekt?? Hva skjer dersom man fjerner en nerve under huden? Vil man da miste følelsen? Er nerver det eneste som gjør at man føler smerte fysisk?? Tenker da på alt fra kutt i fingeren, til forstrekking av sener osv. Og hvilke andre funksjoner har de nervene under huden? Er det nervene som styrer fingrer osv? (Altså sender signalene fra hjernen, ikke kraften til å bevege de). Poster som gjestebruker, virker nok likt søkt å spørre om dette, men jeg lurer så inderlig på hvordan det henger ihop, følelser og sånt. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hei! Poster som gjestebruker, virker nok likt søkt å spørre om dette, men jeg lurer så inderlig på hvordan det henger ihop, følelser og sånt. Beklager, tråden din oppfyller ikke reglene for bruk av gjestepostfunksjonen, så den stenges. Du kan poste tråden på nytt med din registrerte bruker hvis dette er ønskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg