Nux Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Hei, vi skal ha foredrag på skolen. Kan han som har foredraget stille spørsmål? f.eks. Vi sier at jeg har foredrag om Data(innebygd..) Så sier jeg.."Strømforsyningen burde man aldri åpne, uansett om pcen er på eller av..Er det noen som vet hvor i PCen strømforsyningen holder til? (Jeg vet det selv..). Og om ingen vet, sier jeg bare det. Er det mulig? Endret 3. desember 2010 av Crawford12 Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg føler det vipper mer mot undervisning enn foredrag hvis foredragsholderen stiller spørsmål. Og et annet tips er vel å ikke ha foredrag om strømforsyninger, hvis ikke du går en IKT-relatert linje! Lenke til kommentar
Nux Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Ja, men , jeg snakker om hva som er inni PCen. Altså de forskjellige komponentene. Så kommer jeg til å tegne en PC form på tavla, der vil jeg tegne inn alle de forskjellige delene etter at jeg har gjennom gått hva de gjør..Blir det også undervisning? Går i 9.klasse. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 På ungdomskolen går det kanskje, men ikke videre. Var noen som gjorde det på ungs. hos meg og de fikk positiv tilbakemelding fra læreren om jeg ikke husker feil. Grunnen var at de fikk elevene engasjert. Lenke til kommentar
Nux Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Kan jeg si etter at jeg har forklart hvert av komponentene...."Noen spørsmål?" Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Det jeg har lært er at man burde stille spørsmål hvis man holder foredrag. Med mindre du holder det som en eksaminasjon for å vise hva du har lært. Normalt sett burde du stille spørsmål for å engasjere publikum, gjerne et spørsmål du tror ikke alle kan svare på, eller noe du lurte på selv da du forberedte foredraget. Feks: Er det noen av dere som vet hvorfor man må ha en strømforsyning? EDIT: Du burde ikke stille for mange spørsmål! Hvis foredraget er på en halvtime kan 3 eller 4 spørsmål være mer enn nok. Men det er noe du må evaluere selv. Endret 4. desember 2010 av bjelleklang Lenke til kommentar
Nux Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Aha, Tusen takk. Foredraget vårt skal være på maks 5 min Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Mange forelesere på universiteter og høgskoler stiller hele tiden spørsmål til salen. Noen vil gjerne også ha fysisk deltagelse for å demonstrere diverse ting. Litt off topic, men "Hvor i PC-en strømforsyningen holder til?" Hva slags spørsmål er det? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Mange forelesere på universiteter og høgskoler stiller hele tiden spørsmål til salen. Noen vil gjerne også ha fysisk deltagelse for å demonstrere diverse ting. Litt off topic, men "Hvor i PC-en strømforsyningen holder til?" Hva slags spørsmål er det? du har kopiert ut halvparten av spørsmålet til TS og da blir selvfølgelig spørsmålet meningsløst. ellers er spørsmålet helt greit vis det er i forhold til kunnskapsnivået til de som foredraget holdes for. ellers vil jeg si at det å stille spørsmål ti lde det holdes foredrag for er veldig bra da det gjør at de som foredraget holdes for vil følge litt mer med og bli mer engasjert. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Halve spørsmålet? Jeg siterer ordrett: "Er det noen som vet hvor i PCen strømforsyningen holder til?". Jeg ser ikke helt hvordan min lille omformulering har noe å si. Jeg kunne uansett ikke svart på det spørsmålet uten at trådstarter viser frem/til en spesifikk datamaskin. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 som han sier etter første post før du svarer, tegner han en pc på tavlen. det at du henger deg opp i en eventuel komma feil blir dermed bare dumt. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg henger meg ikke opp i en kommafeil. Jeg påpeker bare at det er et dårlig spørsmål, fordi det ikke finnes et fasitsvar som gjelder for alle PC-er. Strømforsyningen kan ærlig talt plasseres der man ønsker det. En tegning er vel og bra, men den hjelper jo ikke før spørsmålet stilles med mindre man gir bort svaret før man spør. Hvis man derimot viser frem en fysisk PC, eller et bilde som viser innsiden av en stasjonær PC, så vil det være et greit spørsmål. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) greit greit greit. hvis du mener det spørsmålet er dårlig så er det jo da mer det at din forestilling om hvor en strømforsyning skal være er låst og du ikke kan være med på at et slikt spørmål kan være hypotetisk. hlet serisøt så mener jeg at du kan si det slik: stasjonær PC: strømforsyning: oppe eller nede. bærbar: strømforsyningen er ikke i maskinen men det er en omformer omdul som er i nærhete av batteriet som igjen det har blitt veldig vanlig at ligger ved rotasjonspunktet til skjermen. ellers kan man si at i henhold til det at man nå er kommet så langt at det ikke lengre i teorien finnes fyssiske begrensninger for hvor man kan legge en strømforsyning, det blir et hypotetisk spørsmål. Og dermed bare blir et spørsmål for å stimulere forsamlingen. men i henhold til tradisjonel PCbygging av stasjonære PCer kan sies at strømforsyningen vil ligge i toppen av kabinettets bakvegg. det er ikke et dårlig spørsmål det er et spørsmål som tar utgangspunkt i hva som er vanlig og dermed helt gyldig i en legmanskrets Endret 4. desember 2010 av stich_it 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå