Gå til innhold

Flagg vi liker (runde 1, pulje 1-10 av 40)


betaomega

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange Naziflagg er svært, svært flotte kunstverk, og kunne gjerne hatt det på veggen hjemme om det ikke var for symbolikken det utstråler.
Og hvilken symbolikk er så det?

 

Jeg håper du veit at solkorset har blitt brukt av etterkommerne til indo-europeere i tusenvis av år, og at jernkorset stammer fra de teutonske ridderne fra 1300-tallet?

Endret av 793
Lenke til kommentar
Mange Naziflagg er svært, svært flotte kunstverk, og kunne gjerne hatt det på veggen hjemme om det ikke var for symbolikken det utstråler.
Og hvilken symbolikk er så det?

 

Jeg håper du veit at solkorset har blitt brukt av etterkommerne til indo-europeere i tusenvis av år, og at jernkorset stammer fra de teutonske ridderne fra 1300-tallet?

 

Både du og jeg vet at disse flaggene representerer noe helt annet enn solkorset og jernkorset. Dette er swastika og fullstendig sosialt uakseptert å ha på veggen hjemme.

 

Det kan være den ligner på nevnte motiver, men dette ble tatt i bruk av Nazityskland. Du ser ikke hvilken symbolikk det er?

Endret av Mchansern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Mange Naziflagg er svært, svært flotte kunstverk, og kunne gjerne hatt det på veggen hjemme om det ikke var for symbolikken det utstråler.
Og hvilken symbolikk er så det?

 

Jeg håper du veit at solkorset har blitt brukt av etterkommerne til indo-europeere i tusenvis av år, og at jernkorset stammer fra de teutonske ridderne fra 1300-tallet?

 

Hehehe - på samme måte skal man være klar over at oppfatningen av symboler er svært plastisk. I vår del av verden er, dessverre, disse symbolene svært negativt ladet pga. seks svært kjipe år for en liten stund siden ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Drepte Sovjetunionen flere enn Nazi-Tyskland?

 

 

Ja, ta frem gangetabellen

 

 

Men ettersom de ikke diskriminerte paa etnisk/rase grunnlag var det selvfoelgelig mer "rettferdig" fordeling av doedsfallene saa aa si.

 

Nazistene diskriminerte mot Arier, de nektet aa drepe Arier. Urettferdig!

 

Kommunistene drepte udiskriminert: Rettferdig!

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...