Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hei, jeg har nå bygd min egen PC, og komponentene er nevnt i tråden nederst. Jeg skrudde sammen en venn sin maskin i går, og den boota helt fint og ingen ting behøvdes å gjøres (untatt drivere). Nå kom jeg hjem, og skal bygge akuratt samme PC, men her sa alt stopp. Jeg tok ut alt, monterte alt (99,9% sikker på at alt sitter som det skal), men når jeg skal starte windows kommer det at "systemgjenoppretting ikke kunne fullføres" og jeg kan velge div med "start windows på vanlig måte" eller "i sikkerhetsmodus" osv. Uansett hva jeg trykker, så kommer den videre og der den skal "loade" windows (den streken) får den bluescreen. Så fra jeg trykker på "start windows på vanlig måte" til PCen får en bluescreen som varer i ca. 0,2 sekunder har det gått maks 2 sekunder. Jeg har prøvd å lete litt i BIOS, men ingen ting hjelper. Jeg har 2x W7 CDer, begge brent, ingen av dem vil boote. Jeg setter inn Vista CDen, og den vil heller ikke boote. Det som er rart er at den ville boote Vista CDen 2-3 ganger tidligere idag, men nå nekter den. Når jeg skal boote står den enten på "Boot from CD/dvd" ellerså kommer den videre til at jeg skal presse en knapp, men der står den litt før jeg får opp dette: Windows Boot ManagerWindows failed to start. A recent hardware or software chance miht be the cause. To fix the problem: 1. Insert your windows installation disc and restart your computer. 2. Choose your language settings and click "Next." 3. Click "repair your computer."# Status: 0xc000000f De gangene jeg fikk boota Vista CDen, så fikk jeg feilmld om at den ikke kunne installere pga CDen var skadet (noe den ikke er). Hva er galt? Skal jeg bare gå å kjøpe en ny harddisk? Jeg må fikse dette før søndag. Kort fortalt: Windows vil ikke boote fra CD, men står stille istedet. Jeg hører CDrommen lager masse lyd før den slutter og ingen tin skjer videre. Jeg får bluescreen under oppstart. Alle deler på PC er bytta ut, og det er godt mulig at harddisken stod i "Dvalemodus" før jeg bytta deler. Kan det ha hatt noe å si? Må jeg bytte alle deler tilbake igjen? Isåfall, hva kan jeg gjøre for at det skal funke når jeg legger alle nye deler over igjen? Skrevet i hastverk siden jeg skal sove, og jeg blir ekstremt frustrtert om jeg har brukt over 5000 på deler som jeg ikke kan bruke.. Annet: Jeg har googlet, i flere timer. Komponenter: SAPPHIRE RADEON HD6850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP 1 499,00 kr GIGABYTE GA-P55-USB3 P55 S-1156 ATX 819,00 kr CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB) 529,00 kr INTEL CORE I5 760 2.80GHZ 8MB S-1156 1 495,00 kr CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V 565,00 kr Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Prøver å bygge tilbake til sånn som den var før. Noen tips til hva jeg skal gjøre før jeg tester å montere den til det nye igjen? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Regner med at du må reformattere HDD'en før du installerer OS på nytt. Har du back-up av filer du ikke vil miste? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 I og med du får blåskjermer så må du feilsøke på hva som kan forårsake det : 1 : Kjør en memtest86.org på minnet, jeg anbefaler ca 4 til 8 timer avhengig om du har 4Gb eller 8Gb. 2 : Sjekk om harddisken har noen feil , S.M.A.R.T status bør sjekkes, eventuelt bruk en linux Live cd og bruk verktøyene på en av distroene (Ubuntu etc) eller bruk en Boot Cd som feks http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg har backup av alt. Har montert PC orginal, og den fungerer som før. Hvordan skal jeg gå frem nå for å få den til å fungere med alle de nye komponentene? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hvis du har operativsystemet installert på harddisken og har nytt hovedkort og annen hardware er det store muligheter for å bluescreen skyldes feil drivere (alt fra chip-sett drivere etc). For å kunne si hav det er er det viktig å få oppgitt feilkoden bluescreenen raporterer. Benytt den til søk på nettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Går det ikke ann å bare formatere alt og ikke ha noen drivere? Få harddisken til å starte på "scratch" uten noen ting på seg eller noe? Om dette blir for mye stress, kjøper jeg heller en ny harddisk.. EDIT: Og bluescreenen varer i ca. 0,1 sekund før PCen restarter. Ingen mulighet for å få med seg hva som står der. Endret 4. desember 2010 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Går det ikke ann å bare formatere alt og ikke ha noen drivere? Det var vel omtrent det jeg antydet noen poster over. Blir bare ball å mikse drivere fra forskjellige HK. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Så jeg skal bare sette inn CD og formatere? Også bytte deler og krysse fingrene? Nå har jeg prøvd alt. Det går ikke å boote fra CD, og det funker heller ikke å lese fra CD.. Alt er bare helt ødelagt nå.. Får fortsatt bluescreen under oppstart med de nye delene. Vil dette problemet fikse seg om jeg kjøper ny harddisk? Endret 5. desember 2010 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Den ene vifte-kontrollen (sånn ting man skrur på for å regulere tempoet til vifta) på kabonettet tok fyr idag, det var nok, så nå er den levert inn til en som virkelig kan dette. Takker for all hjelp. Skal poste hva løsningen blir, i tilfelle noen andre får samme problem. Oppdateres på fredag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå