Shadern Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hei hei. Er ikke sikker på om dette er rett plass og spørre men. Kjøpte meg et nytt skjermkort nylig, et gtx 460. Og jeg har alltid brukt S-video kabel til tv og lyden koblet til stereoanlegget mitt. Men på det nye skjermkortet må jeg bruke en DVI - Hdmi overgang og da får jeg lyden direkte til tven via hdmien. Men jeg vil ha lyden ut på den vanlige lydporten på datamaskinen slik at jeg får lyden på anlegget, men får det ikke til. Er det ikke mulig og få lyden på den normale lydutgangen på datan når du bruker hdmi kabel ? Takker på forhånd for all hjelp Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hvis du bruker overgang fra DVI til HDMI eller motsatt så får du ikke lyd, da DVI ikke fører lyd. Hvis du vil ha lyden ut på analog utgang er det ikke værre enn å gå inn på Kontrollpanel -> Lyd og velge hvem du vil ha der, under Avspilling Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Hvis du bruker overgang fra DVI til HDMI eller motsatt så får du ikke lyd, da DVI ikke fører lyd. Flere nye skjermkort overfører lyd over DVI. (DVI-HDMI-overgang) Du må inn i oppsettet for lydenheter og velge standard lyd-enhet. Endret 3. desember 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
Shadern Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 yes ! fikk det til nå måtte bare velge hvilken enhet det var Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå