Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av ratt og pedaler for bilspill!

Stubba

Anbefalte innlegg

Hei og hopp !

Jeg har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av ratt og pedaler til Xbox360. Spillet er i hovedsak Forza 3. Noen som har noe erfaring med ratt og pedaler til Forza 3 egentlig?

Ser for meg ett sett til bord / kunne ha på fanget.

Pris: under 2 lapper.

Gjerne med clutch.

Har sett litt på porsche rattet. Dette ser veldig fint ut, men hadde vært digg å kunne gå i butikken å kjøpe det.

Anbefalinger?

Takker for alle svar!

- Stubba :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, du får neppe kjøpt det i butikken.

eneste mulighet er: http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=21&products_id=96&osCsid=47955a7a0573cfe124d39ef56506ce21

husk at når du logger inn, så blir den tyske momsen trekt bort og det blir noe rimeligere.

norsk moms og gebyr får du senere i posten fra ups

edit: hvis ikke blir det elkjop uten clutch, madcatz til ca 1000kr.

du kan vel kjøpe det og levere det tilbake etter 30 dager hvis du ikke er fornøyd, eller spille mens du venter på ratt fra tyskland. :)

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

nei, du får neppe kjøpt det i butikken.

eneste mulighet er: http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=21&products_id=96&osCsid=47955a7a0573cfe124d39ef56506ce21

husk at når du logger inn, så blir den tyske momsen trekt bort og det blir noe rimeligere.

norsk moms og gebyr får du senere i posten fra ups

edit: hvis ikke blir det elkjop uten clutch, madcatz til ca 1000kr.

du kan vel kjøpe det og levere det tilbake etter 30 dager hvis du ikke er fornøyd, eller spille mens du venter på ratt fra tyskland. :)

Takk for bra svar!

Lest litt rundt og folk sier at Madcatz sitt ratt er det dårligste? Microsoft har vel også ett ratt? om det ikke er madcatz rattet da?

Lenke til kommentar

madcatz er vel på 3dje rattet nå, det første var visst en tragedie og det kom aldri til Norge.

det andre som de fortsatt selger på noen steder er visst ikke noe særlig heller.

Men det siste som koster veldig mye (1100kr ) kan jeg ikke uttale meg om så det får du sjekke omtaler på.

Microsoft hadde også et ratt, dette er ganske bra. men du finner det kun brukt. finn.no qxl.no

Logitech Fx wheel var en tragedie. fås brukt, men jeg anbefaler å glemme det totalt.

Joytech Nitro, veldig presist og helt greit ratt, men uten FF.

alle de 3siste nevnte rattene har jeg hatt, nå har jeg Fanatec sitt 1.gen ratt og det blir ikke noe mere ratt på meg :)

Lenke til kommentar

Hva nå enn du kjøper så hold deg langt unna Madcatz, når det gjelder xbox360 produkter har de bare klart å en ting og det er å skape problemer for folk. Har hatt både ratt,pedaler,kontroll fra dem. Kjøpte med tanke på at det var billig, men det holde ikke lenge.

Jeg kjøpte meg det originale rattet og pedalene fra xbox360 (det hvite settet) det fungerte topp for meg, og jeg brukte det MYE(spilte også Forza3).

Det er mitt råd, du finner det brukt 500 kroner på finn.no og det er verdt VÆRT ØRE.....Hvis du tenker på det nye rattet som er kommet ut til xbox360 så kan jeg bare si at det ikke er verdt pengene, Gamestop kjører en kampanje hvor de selger dette billig (noe til alltid gjør), men det er ikke verdt å betale 4-500 kroner ekstra for noe som ikke fungere bedre, dessuten er følelsen og kvaliteten bedre på det gamle gode rattet til Xbox360, ser bedre ut også etter min mening selv om det HVIT og ikke svart slik Xbox360slim er i dag.

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Leter etter ratt+pedaler + girspak med clutch jeg også. Må man virkelig punge ut 500euro (500x12kr)=6000kr) for noe brukbart? :(

Nei.

når man logger inn på siden så blir den tyske momsen trekt fra.

da tror jeg det ble 422 euro.

ganger du det med 8kr som euroen står i så blir det 3376 kr.

3376+ 25% moms = 4220kr.

+ et gebyr til ups 160kr

+ frakt 304kr

total blir da: 4650kr.

eventuellt kun ratt til 210 euro: http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=21&products_id=97&osCsid=d99d9449cd11e06a91e5594b32a63916

pedaler kommer itillegg, 41 euro: http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=28&products_id=63&osCsid=d99d9449cd11e06a91e5594b32a63916

men har du pedaler fra g25 så kan de brukes.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...