spøkelset Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hei. Ser at det sitter et inntak i fronten av Bilen merket Defa 230V 16 A. Kan dette være motorvarmer? Kjøpte bilen for et halvt år siden og ble ikke opplyst om at dette fulgte med. Har prøvd å se hvor ledningene fra dette inntaket går, men klarer ikke se det, må isåfall jekke bilen opp. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hva med å koble til og prøve? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Hva med å koble til og prøve? Har ikke en ledning som passer til inntaket. dett må isåfall kjøpes eller lages til. Lurte derfor på om noen visste hva dette kunne være? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Det ville vært rart om det var noe annet enn motorvarmer. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hvis du ikke har noen kontakt inne i bilen så er det garantert motorvarmere. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Det er sikkert en ECO-plug du skal ha. Den finner du f.eks på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Høres ut som om du har deler av eller et komplett Defa WarmUp opplegg. Men Defa er mangt, så det er vanskelig å si konkret hva du har ut i fra en plugg i fronten. De enhetene du kan se etter er som følger: - batterilader(er som regel montert ved siden av batteriet i motorrommet) - kupevarmer(er som regel montert under hanskerommet eller ved siden av midtkonsollen) - motorvarmer(denne vil være vanskelig å identifisere uten å vite hva du ser etter, er som regel montert under motoren(eller på siden)) Siden du ikke nevner noe om display i bilen eller på nøkkelknippe så vil eg anta at det ikke er montert noen form for timer eller styring av Defa modulene i bilen. Når du da kobler bilen til 220v så vil de modulene som er montert(batterilader, kupevarmer og/eller motorvarmer) starte umiddelbart og være aktive frem til du kobler bilen i fra strømnettet igjen. For en batterilader er ikke dette et problem(heller en fordel), men for motorvarmer og kupevarmeren så er det unødvendig å ha disse på over lenger tid. Motorvarmeren bør maks gå i tre timer. Over dette vil ikke varmeren tilføre noe mer varme og man kaster derfor bort strøm. Kupevarmeren trenger ikke å gå mer enn en halvtime, og etter det er denne også bortkastet å ha i drift. Så, avhengig av hva du har bør du enten bruke en ekstern timer som maks står på i 3 timer(eller kun 30 minutt om du kun har kupevarmer). Evnt kan du oppgradere med timer inni bilen(koster ca en tusenlapp(med rele)) eller fjernkontroll(koster ca to tusen). Sjekk defa.com for mer info 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå