shadowano Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Hei Jeg fikk en demo på Bose V35 og ble mektig imponert. Dro til annen butikk og diskuterte bose vs andre alternativer. Han jeg snakket med sa at KEF T205 systemet er bedre på musikk og kjemper bra også på film. Han sa vel at bose har mer bass, men at bose kjører bassen hele tiden noe KEF ikke gjør. KEF hadde også bedre akustikk. Det er jo litt av noen priser, type 15-20000 kr. KEF bittelitt billigere pga 20% avslag. Fikk også anbefalt Marantz surround receiver 7.1 sammen med KEF for optimalt lydanlegg. Noen erfaringer, synspunkter? Finnes det like bra lyd i andre billigere systemer? Er jo så klart en fordel å ha ikke fullt så svære høyttalere. Liten leilighet, type 20 kvm i stuen/kjøkken (åpen løsning) Edit: kommer til å benyttes til musikk og film/tv. Vurderer å kjøpe 50" 3D TV i samme slengen, så deilig lyd skader ikke Endret 3. desember 2010 av martin82 Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Var på hifi klubben i dag. Alternativet de har er B&W M-1 høyttalere og ASW 608 bass i 5.1 system. 12 488 kr. Ender på ca 16000 med en svær receiver, evt på 18000 med marantz receiver nevnt over. Alle har 1.4 hdmi 3D støtte B&W ser lekre ut, kompakt og i tre ulike farger. Han ville også anbefalt KEF framfor Bose. Tar gjerne i mot tips:) Endret 5. desember 2010 av martin82 Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 HiFi klubben har også Cambridge Minx S525 system til rundt samme pris som B&W. Men høyttalerne er små! Minx serien er reltativt ny og sies å konkurrere med Bose. Minx har fått ned størrelsen men samtidig beholdt meget bra lyd. Lite aktivitet på lydfronten på dette forumet eller? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Om du poster i en av de rene lydkategoriene får du nok mer svar, stereo og surround kategorien er nok den med mest aktivitet. Hjemmekino inkluderer alt fra høytalere til bilde til møbler. Store fronter gir deg så godt som alltid mye mer lyd for pengene. Men selv Harman Kardon HKTS sine små annlegg for rundt 5 000 gir enormt mye for pengene. Du må ikke opp i 20 000. BOSE har ok lyd i små høytalere, og det er mye av deres greie, men du betaler godt for det også, og deres top-hjemmekinoanlegg til rundt 50 000, vil slite mot et normalt surround-anlegg for 15 000 - 20 000kr. Nå vet jeg ikke hvilke butikker du har tilgjengelig i nærheten, eller deres utvalg, men jeg har sammenlignet blandt annet JAMO s606 direkte mot bose sitt 50 000kr annlegg. Jamo anlegget koster 4000kr + en forsterker til 6 000kr altså 10 000kr, og bose kostet da 50 000. Forskjellen var så og si ikke-eksisterende. Jamo anlegget hadde mer i mellomtonen, og bose hadde noe mer i diskanten. Ellers var det mye av det samme. Jeg syns også at KEF sine "egg"-høytalere var betraktelig bedre enn bose sitt annlegg. De ligger på rundt 10 000kr + forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå