Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøpte en HP Pavillion fra Expert

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg kjøpte en ny pc til dama i mars-april (husker ikke eksakt). Men nå er det et problem med den. Den vil ikke lenger lese eller skrive til hardiskken lenger. Så det eg lurer på er om eg kan gå innom expert her i Ålesund og reklamere på den eller få den sendt inn til rep. Kjøpte den i haugesund. Eg har ingen som helst kvitering fra kjøpet men dette er vell noe som blir lagret i systemet derres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Eg kjøpte en ny pc til dama i mars-april (husker ikke eksakt). Men nå er det et problem med den. Den vil ikke lenger lese eller skrive til hardiskken lenger. Så det eg lurer på er om eg kan gå innom expert her i Ålesund og reklamere på den eller få den sendt inn til rep. Kjøpte den i haugesund. Eg har ingen som helst kvitering fra kjøpet men dette er vell noe som blir lagret i systemet derres?

mener expert har nasjonalt datasystem så det burde gå. roing og spør!

Lenke til kommentar

Jo. Men mener også at ikke alle kjører likt. Noen Expert butikker er eid privat, noen er eid av Expert selv. Så vidt jeg vet så holder vel Brd. Jacobsen til i Haugesund (og ikke Expert selv), dermed må du innom en Brd. Jacobsen butikk for å få kvittering. Eller bare sende de en mail etc og be de sende kvittering over til deg. Det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Expert lagrer kvitteringer i sine systemer ute i butikk i 10 år. (Det fins forsåvidt mange som bruker elguide, men den listen blir fort lang).

Gå bare tilbake til butikken og fortell hvilket navn varen ble kjøpt på, så finner de den fort tilbake igjen. Husker du ikke navnet, eller det kan være forskjellige variasjoner av navnet, kan du be selgeren søke opp salgshistorikken på din spesifikke PC også, så ser han alle modellene den butikken har solgt av den maskinen.

Long story short: Du kan få kvitteringen din hos expert :)

Lenke til kommentar

Jess, men skillet mellom handlereid og kjedeeid er fortsatt gjelende.

Det er jeg ikke uenig i. Er selv i en franchise, men det lagres både lokalt og sentralt, slik at kommer man til en datter vil de som oftest ha tilgang til master-data og kan hente opp kvitteringen der :)

Lenke til kommentar

å gjelle noen , å ha gjeller, og gjelde er 3 vidt forskjellige ting. Hint of the day!

Logisk tankegang tilsier at det er falt ut en D fra ordet hans, og fra hans tidligere poster vil jeg si at personens ordforråd er helt i orden! Var det godt brukt energi å påpeke en annen persons skrivefeil i en random forumtråd? God jul :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...