ElvisOJ Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Hei! Jeg lurer på om min gamle psu er utdatert og drar ytelsen til systemet mitt ned. Føler ikke spill går helt som de skal, spesielt Dirt 2 der jeg bare får rundt 30 fps average i benchmark testen. Ser andre med samme skjermkort får langt mer. PSUen begynner å dra på åra, er fra 2003 elns. Den har heller ikke 24 pins kontakt, så jeg bruker bare 20 pins til hovedkortet og lar 4 stå åpne. har dette mye å si? Pcen virker ellers stabil nok. Specs: PSU: 520w husker ikke merke. Grafikkort: ASUS HD 5870 CPU: Intel Core 2 Quad Q8300 2.5GHz @ 3.15GHz Hovedkort: Asus P5N-E SLI RAM: 4 x 1GB DDR2 667MHz Hva sier dere, Trenger jeg ny PSU? Setter pris på om noen tar seg tid til å svare. Endret 3. desember 2010 av ElvisOJ Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 PSU vil nok ikke dra ned ytelse, dersom PSU er dårlig vil dette vises i ustabilitet. Siden PC-en er digital er de et typisk "virker" eller "virker ikke" fenomen. Så lenge spenningene er innenfor de grenseverdier som er definert av hovedkort etc går alt bra, når spenningene synker eller hopper i hytt og gevær vil tilfeldige bit endres fra 0 til 1 og vica versa, dette vil føre til ustabilitet og ikke generelt ytelsestap. Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 OK, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
gamerdude89 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 den psuen vil funke:) du har cpuen til det, samme med gpu:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå