Gå til innhold

Gratis videoredigeringsprogram med timeline

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Faren min har fått en oppgave på skolen som består i å lage en dokumentar. Han har ikke noen erfaring innen filmredigering, så han trenger litt hjelp. Han ville jo da bruke Windows Live Movie Maker, men fant straks ut at dette var jo veldig komplisert når man har over en time med råmateriale og skal klippe dette opp i mange klipp og div. Så mitt spørsmål er da om dere vet om noen gode redigeringsprogram som inkluderer en timeline? Trenger ikke være så fancy med masse muligheter, for han skal bare bruke enkel fade-in/out osv.

Brukte Final Cut Pro på skolen, så det er denne måten jeg er kjent med å jobbe og føler det gjør alt mer oversiktelig.

Leste igjennom noen tråder her og fant Vegas Movie Studio HD Platinum Free Trial. Men lurer på om det kommer med et watermark når man exporterer filen, slik som i Adobe Premier Free Trial?

Og til slutt: dette må fungere på windows 7 :p

Håper dere kan hjelpe!

Hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaycut skal være veldig brukervennlig og er gratis. Dette er et ONLINE editor vel å merke, så filene du skal redigere må lastet opp først. Enaste er at du må registere/lage et konto osv.

Har ikke brukt den selv, men har hørt og lest en god del positive tilbakemeldinger om den.

WAX er også meget bra, men er ikke så nybegynner vennelig.

http://www.debugmode.com/wax/

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ikke mye å velge mellom hvis du skal ha det gratis, med mindre du vet hvordan du kan skaffe de mer kjente programmene gratis.

Windows Movie Maker, den originale fra XP/Vista er faktisk ganske funksjonell i sin enkelthet i motsetning til Windows Live Movie Maker som kommer med Win 7. Her er et tips for å installere WMM på en WIN 7 maskin; Windows Movie Maker in Windows 7 .

Ser av avataren din at du kan håndtere Linux, så kanskje Kdenlive free and open-source video editor for GNU/Linux and FreeBSD kan være en ide'? Du ha også CINELERRA

Har du mac tilgang så er vel iMovie ganske brukbar?

Hvis faren din har fått et oppdrag så burde vel oppdragsgiver også kunne kjøpe et Video redigeringsprogram så han kan utføre oppdraget, siden slike program generelt ikke er gratis. Adobe (f.eks Premiere Elements) gir jo gode Student/Undervisnings rabatter.

Sammen med Premiere Elements så har du Pinnacle Studio og Sony Vegas versjoner som alle koster fra 5-700 kr. og oppover.

Lenke til kommentar

Fikk litt sjokk når jeg åpnet Windows Live Movie Maker, for jeg var jo vant til vanlig WMM. Den guiden skal jeg definitivt se på, for det hadde jo vært det enkleste! :)

Har ingen linuxmaskiner som fattern kan få låne dessverre :( Har funnet en del til linux selv, men måtte bare droppe de pga det. Macen min måtte jeg gi fra meg da jeg sluttet på skolen, ellers hadde vi brukt final cut ;)

Det som er, er at skolen fattern går på har fått et slikt videoredigeringsprogam gratis, men det tillater bare videoer under 15 min, og de må levere en video på 20 min. Utrolig dårlig av skolen, men slik ble det nå..

Lastet ned Vegas Movie Studio HD Platinum Free Trial(Forferdelig langt navn..), og det funker bra, har bare ikke prøvd å exportere for å sjekke om watermark følger med.

Jaycut så jo også rimelig slick ut :)

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...