ewh Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Hei Jeg har en gammel PC som har funket helt OK til det jeg har brukt den til fram til nå, men nå er PSUen gåen, og jeg vurderer å kjøpe et helt nytt system. Ettersom det er en stund siden jeg fulgte med på hva som er bra/ikke bra, så spør jeg her om litt hjelp. Trenger jeg å kjøpe ny, eller holder det å bytte ut noen komponenter? Dette er hva jeg har: AMD Athlon 64x2 Dual Core Processor 4200+ 2.21 GHz 2GB DDR S2 Ram MSI K9N SLI hovedkort ASUS EN210 GPU Kan noe av dette brukes? Regner med at hovedkortet er utdatert for flere år siden, så må det byttes, må vel prosessor og ram også byttes. Skjermkortet er jeg ikke fornøyd med. Det er bare en nødløsning jeg tød til fordi det gamle tok kvelden, så det ønsker jeg å bytte uansett. Jeg bruker PCen hovedsaklig til film/serier og gaming (wow/sc2). Har meget begrenset budsjett, så er ikke ute etter noe hardcore oppsett. Er det verdt det å bytte ut noe, for så bare å vente på at noe annet ryker, eller bør jeg bytte ut alt? Hva anbefaler dere av hardware til en rimelig pris for å tilfredsstille mine behov? Ønsker ikke bruke mer en 4000, helst mindre om det er mulig! Trenger ikke mus/tastatur/skjerm/hdd/dvd-rom osv. Takk på forhånd for svar! /Ewh Endret 3. desember 2010 av ewh Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hei Jeg har en gammel PC som har funket helt OK til det jeg har brukt den til fram til nå, men nå er PSUen gåen, og jeg vurderer å kjøpe et helt nytt system. Ettersom det er en stund siden jeg fulgte med på hva som er bra/ikke bra, så spør jeg her om litt hjelp. Trenger jeg å kjøpe ny, eller holder det å bytte ut noen komponenter? Dette er hva jeg har: AMD Athlon 64x2 Dual Core Processor 4200+ 2.21 GHz 2GB DDR S2 Ram MSI K9N SLI hovedkort ASUS EN210 GPU Kan noe av dette brukes? Regner med at hovedkortet er utdatert for flere år siden, så må det byttes, må vel prosessor og ram også byttes. Skjermkortet er jeg ikke fornøyd med. Det er bare en nødløsning jeg tød til fordi det gamle tok kvelden, så det ønsker jeg å bytte uansett. Jeg bruker PCen hovedsaklig til film/serier og gaming (wow/sc2). Har meget begrenset budsjett, så er ikke ute etter noe hardcore oppsett. Er det verdt det å bytte ut noe, for så bare å vente på at noe annet ryker, eller bør jeg bytte ut alt? Hva anbefaler dere av hardware til en rimelig pris for å tilfredsstille mine behov? Trenger ikke mus/tastatur/skjerm/hdd/dvd-rom osv. Takk på forhånd for svar! /Ewh Har du spilt WoW og SC2 med det skjerkortet? I så fall ville jeg kjøpt den pakke med deler til redusert pris, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604570, denne for eksempel. Ville definitivt lagt på et skjermkort i samme slengen. Ønsk deg til jul! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=615991, billig og et veldig bra skjermkort! Mener 1400kr er noe en normal familie kan gi sin sønn, så ønsk av mor og far! Finnes jo også diverse løsninger med full pakke, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200, kjører spillene du ønsker å kjøre. Lykke til. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hvis du ikke trenger ny maskin, trenger du heller ikke kjøpe en. Har oppsettet fungert fint til i dag, klarer du deg med en ny PSU. Sørg for å få en som leverer tilstrekkelig så du er sikret også ved neste oppgradering (650W++ f.eks.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå