tarjep Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Hei. I går kjøpte jeg deler til en ny PC. Men kort tid etter at jeg hadde skrudd sammen maskinen tenkte jeg at jeg skulle prøve å spille litt, kommer inn i menyen og begynner såvidt å spille, da jeg får svart skjerm, akkurat som om skjermen ikke er tilkoblet, men man hører at maskinen går som om ingenting skulle ha skjedd, ikke noe endring i viftehastighet eller noen ting, men maskinen er helt fryst. Eneste løsning er å holde inne powerknappen i 3 sek til maskinen dør, for deretter å starte igjen. Har testet både COD: Black Ops og Oblivion. Det samme problemet skjer hvis jeg prøver å kjøre "windows experience index test" hvor du rater maskinen din. Dette problemet har vært der fra "første stund" (siden i går) og jeg føler at jeg har gjort ting riktig så langt. Installert nyeste driver fra nvidias hjemmeside osv... Maskinen er fin og rask ellers. Lurte på om det kunne være strømforsyningen som ikke var sterk nok eller at jeg hadde belastet den feil. Har et 650W MIST strømforsyning og anbefalt strømforsyning for grafikkortet er 600W. Men har blitt veldig usikker, da jeg har beregnet at det samlede effektforbruket skal ligge på rundt 500W for min maskin. Har koblet både 8 pin og 6 pin strømkontakt til skjermkortet og lagt 8 pin'en på sin egen "linje" på PSU'en og det samme for 6 pins kontakten. Hardware: CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-950 Hovedkort: ASUS P6X58D Premium, Socket-1366 RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 12GB CL8 HDD OS: Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB Grafikk: EVGA GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA PSU: Mist 650W OS: Windows 7 x64 Mine mistanker: - Kan enten være at PSU'en ikke drar skjermkortet (lite sannsynlig) - Skjermkortet er defekt (mer sannsynlig) - Konflikter med andre drivere (leste noe om det på et forum) Hvis noen har ideer til hva det kan være så kan jeg sikkert forklare bedre, legge ut bilder osv... Alle tips tas i mot med stor takk! Endret 3. desember 2010 av tarjep Lenke til kommentar
tarjep Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Her er link til en annen som hadde nærmest eksakt samme problem. Han fikset det med å skifte PSU :-( http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=332614 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå