Gå til innhold

fra 4 gb til 6 gb ram?

ltdata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du tenker på er doble minnekanaler , først og fremst at man får en teoretisk dobbelt så stor minnebåndbredde.

Har du 4 spor og har i 2 minnebrikker nå?

Jeg ville ha kjøpt 2 nye som er ca like.

All minne vil kjøre i den tregestes brikke-hastighet.

Du må også ha 64bit OS for å utnytte mer en 3,3gb minne + skjermkortminnet.

Dvs 4096GB totalt.

Lenke til kommentar

Regner med at du har 64bit OS.

Du vil kun merke en forbedring med software som bruker så mye minne.

Det kan hende du ser at så mye minne blir "brukt" på venners pc, men det er bare OS som legger ting du bruker ofte der så tillfelle du bruker det vil det går fortere.

Den bruker mer minne pga den kan.

Jeg har 12GB + win 7, og her er mitt ramforbruk med folding@home på 4 klienter + u torrent + firefox + printscreen

post-64596-0-20219600-1291421526_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Så lenge brikkene er parvis like (så det blir like mye minne på hver kanal) så er det optimalt. Det kan gjerne være 1+2 på den ene minnekanalen og 1+2 på den andre minnekanalen. Det er symmetrisk og optimalt.

Kjøp gjerne samme minnehastighet som du har fra før. Eventuelt raskere dersom prisen er lik eller lavere. f.eks kan du fint kjøpe DDR2-800 for å supplere et system med DDR2-667. DDR2-800 er nemlig ofte billigere enn DDR2-667 fordi sistnevnte har gått ut av salg de fleste steder.

Det samme gjelder selvsagt DDR3-hastigheter dersom det er DDR3 maskinen din har.

Om du får ytelseforbedring avhenger av om du faktisk BRUKER over 4 GB ram. Sjekk systemovervåkningen og se på toppen av minnebruk. Dersom toppen ofte er godt over 4 GB så vil du merke forbedringer. Når du sjeldent eller aldri opp til 4 GB så er det penger ut av vinduet å kjøpe mer ram. Tilsvarende å kjøpe mer harddisk-plass en man noen gang behøver.

Lenke til kommentar

takk simen. jeg spiller flight simulator x og har kjørt ressursovervåkning samtidig. Der står det at 1142mb ram er tilgjenglig og 81mb er ledig.

Hva sier dette meg? hva er forskjellen mellom tilgjengelig og ledig?

Betyr det at jeg trenger mer ram til fsx eller ikke?

Lenke til kommentar

Hva den må bruke og hva den bruker pga den kan.

Setter du i mer ram vil den fylle den rammen med data den ofte bruker for å slippe å hente alt fra disk.

Du vil neppe merke forskjell i annet en benchmarks.

Jeg har 12gb og har nyeste flightsim, jeg kan legge det inn i kveld og vise deg hvor mye av minnet det fyller opp, ikke forde den trenger det , men pga den kan.

Lenke til kommentar

forstår jeg det riktig da at det er 1142mb av mine 4gig som fsx bruker?

dvs ganske lite av min totale ram!

kan du forklare på en litt annen måte "hva den bruker pga den kan"

og tallet 81 mb virker litt ulogisk for meg.

den må bruke 1142mb, men den tar 81mb ekstra for fsx kan?

Lenke til kommentar

Noe mer RAM over 6Gb til OS og dill dall skal du ikke bry deg med når det kommer til FSX.

Programmet har ett maks forbruk på 2Gb siden det er 32 bit og det spiller ingen rolle om du har 592359236 Tb med RAM, den vil fortsatt kun bruke 2Gb (Om det ville ha kjørt med såpass mye RAM er en helt annen sak.)

Men ser at FSX er sulten på CPU for det meste dog, og da spesielt singletråd ytelse fram til du drar fram andre programmer i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...