ltdata Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Trenger litt mer ram til pcen min. spiller fsx. har nå 4 gb. 2x2. bør jeg kjøpe 1x2gb til eller bør jeg kjøpe 2x2gb? Mener å ha hørt at det ikke er så bra å ha en rambrikke alene i en slot. At ytelsen blir redusert stemmer dette? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Det du tenker på er doble minnekanaler , først og fremst at man får en teoretisk dobbelt så stor minnebåndbredde. Har du 4 spor og har i 2 minnebrikker nå? Jeg ville ha kjøpt 2 nye som er ca like. All minne vil kjøre i den tregestes brikke-hastighet. Du må også ha 64bit OS for å utnytte mer en 3,3gb minne + skjermkortminnet. Dvs 4096GB totalt. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 ja 4 spor og 2 minnerbrikker (2x2gb) Så 2 nye (2x2) vil være et bedre valg selv om det blir dobbelt så dyrt og kanskje litt i meste laget? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hvilke type ram er dette ? Har ikke hørt om dyr ram siden berlinmuren falt. Du kan godt går for 3GB, men da mister du dobbel minnekanal. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) hahah jeg er bare litt gjerrig ok da går jeg for 4 gig ekstra hvis jeg trenger. Endret 3. desember 2010 av ltdata Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 kort spm. har win 7. vil jeg få ytelsesforbedring av å gå fra 4 gig til 8 gig ram? Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Regner med at du har 64bit OS. Du vil kun merke en forbedring med software som bruker så mye minne. Det kan hende du ser at så mye minne blir "brukt" på venners pc, men det er bare OS som legger ting du bruker ofte der så tillfelle du bruker det vil det går fortere. Den bruker mer minne pga den kan. Jeg har 12GB + win 7, og her er mitt ramforbruk med folding@home på 4 klienter + u torrent + firefox + printscreen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Så lenge brikkene er parvis like (så det blir like mye minne på hver kanal) så er det optimalt. Det kan gjerne være 1+2 på den ene minnekanalen og 1+2 på den andre minnekanalen. Det er symmetrisk og optimalt. Kjøp gjerne samme minnehastighet som du har fra før. Eventuelt raskere dersom prisen er lik eller lavere. f.eks kan du fint kjøpe DDR2-800 for å supplere et system med DDR2-667. DDR2-800 er nemlig ofte billigere enn DDR2-667 fordi sistnevnte har gått ut av salg de fleste steder. Det samme gjelder selvsagt DDR3-hastigheter dersom det er DDR3 maskinen din har. Om du får ytelseforbedring avhenger av om du faktisk BRUKER over 4 GB ram. Sjekk systemovervåkningen og se på toppen av minnebruk. Dersom toppen ofte er godt over 4 GB så vil du merke forbedringer. Når du sjeldent eller aldri opp til 4 GB så er det penger ut av vinduet å kjøpe mer ram. Tilsvarende å kjøpe mer harddisk-plass en man noen gang behøver. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 takk simen. jeg spiller flight simulator x og har kjørt ressursovervåkning samtidig. Der står det at 1142mb ram er tilgjenglig og 81mb er ledig. Hva sier dette meg? hva er forskjellen mellom tilgjengelig og ledig? Betyr det at jeg trenger mer ram til fsx eller ikke? Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hva den må bruke og hva den bruker pga den kan. Setter du i mer ram vil den fylle den rammen med data den ofte bruker for å slippe å hente alt fra disk. Du vil neppe merke forskjell i annet en benchmarks. Jeg har 12gb og har nyeste flightsim, jeg kan legge det inn i kveld og vise deg hvor mye av minnet det fyller opp, ikke forde den trenger det , men pga den kan. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 forstår jeg det riktig da at det er 1142mb av mine 4gig som fsx bruker? dvs ganske lite av min totale ram! kan du forklare på en litt annen måte "hva den bruker pga den kan" og tallet 81 mb virker litt ulogisk for meg. den må bruke 1142mb, men den tar 81mb ekstra for fsx kan? Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 ctrl alt del, finn ram trykk på overvåkning, trykk på minne se på FSX-filer og hva de bruker Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 ok skjønte det nå Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Håper du bruker VFR_GENX-addon. 90GB med grafikk. Jeg skal teste ram nå uten den pakken helt nyinstall med alt på max. Bruker 800BM minne , setter du i 4 GB til du nu nok ikke bruke mer da. I dette spillet er klokking av cpu flaskehalsen, klokk heller den litt og legg pengene i ny kjøler om du må. http://www.youtube.com/watch?v=cZStFXT-0O4 Endret 4. desember 2010 av War Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 nei den addonen har jeg ikke hørt om faktisk. jeg har utx og REX. 90gb med grafikk? for ulike områder av verden eller i en pakke? går det mye ut over fps? Jeg skal overklokke cpuen min. Den er nok flaskehalsen i mitt system Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 FS global 2010 X Den er ikke så stor , de pakkene du har er greie de, originalen er ikke noe serlig. Hva skal du med fps om det ikke lagger, det er en simulator. Hvilken cpu har du og hvilken oppløsning med hvilket skjermkort. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) alt står i signaturen min. skjerm=22" 1980x1200 noe i den duren oppløsning jojo lagger ikke nå, men noen addons kan gjøre at det lagger. hvilken orginal er det ikke som er noe særlig? Endret 4. desember 2010 av ltdata Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 når det gjelder hva? gold versjonen har flere missions så vidt jeg vet, men når det gjelder grafikk og ytelse er det ikke noe forskjell. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Noe mer RAM over 6Gb til OS og dill dall skal du ikke bry deg med når det kommer til FSX. Programmet har ett maks forbruk på 2Gb siden det er 32 bit og det spiller ingen rolle om du har 592359236 Tb med RAM, den vil fortsatt kun bruke 2Gb (Om det ville ha kjørt med såpass mye RAM er en helt annen sak.) Men ser at FSX er sulten på CPU for det meste dog, og da spesielt singletråd ytelse fram til du drar fram andre programmer i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå