Gå til innhold

Test av Eyefinity på 5870 1GB

CAPBKJ

Anbefalte innlegg

Heisann

Er det noen som har testet ut Eyefinity med 3 skjermer på XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 skjermkortet?

Jeg ser i spec på kortet at det støtter 2 skjermer, men leser andre steder at det skal støtte 3, så jeg er noe usikker. Det er jo snart jul, så jeg tenkte kanskje og ønske meg 2 ekstra skjermer hos nissen :tease:

Ser at maks oppløsing er oppgitt til 2560x1600 på kortet. Hva vil jeg da kunne få på skjermene hvis jeg kobler 3x24"HD skjermer i Eyefinity?

Jeg har forstått det slik at jeg må koble den ene skjermen i display port, via en aktiv adapter til DVI på skjerm.

Skal da de 2 andre skjermene kobles direkte i DVI utgangene på kortet? Ikke bruke HDMI utgangen?

Så lurer jeg fælt på hva jeg evt oppnår hvis jeg kjøper et kort til og kjører det i crossfire med det andre?

Jeg er rimelig grønn på disse tingene, så setter stor pris på om noen gidder forklare en fersk gamer disse tingene.

Har sett noen demoer med Eyefinity, og må jo innrømme at det frister veldig :dribble:

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører du 3x 24" i eyefinity, så vil du ha en oppløsning på 5760x1080 (om hver skjerm klarer 1920x1080 alene).

Med eyefinity bruker man vanligvis 2x dvi + 1 x displayport.

Takker så mye for svar.

Ble litt klokere nå :innocent:

Ja jeg satser jo på 3 identiske skjermer på 1920x1080.

Det som forvirret meg litt var det faktum at max video oppløsing (extern) på kortet er oppgitt til 2560x1600.

Kanskje jeg må sette ned oppløsingen litt på hver skjerm.

Så da bruker jeg 2xdvi + 1 x displayport(med adapter), med mindre jeg kjøper en skjerm som har dp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...