Laurbb Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Alright sliter litt med treg internett for tiden. Det kan funke fint i noen timer og så plutselig blir den bajsetreg, prøvde å sjekke hastigheten nå på speedtest.net men den klarte ikke kjøre testen engang og jeg fikk strålende 5 kb/s når jeg dreiv og lasta ned noe greier istad. Midt i eksamensperioden er dette mildt sagt kjipt. Jeg kjørte en traceroute til en vilkårlig adresse (I dette tilfellet vg.no) og den fortalte meg følgende: 1 <1ms 4ms <1ms unknown[192.168.1.1] 2. 631ms 2148ms 2426ms 10.164.0.1 3. 2358ms * 1493ms 62.92.249.189 Nå er jeg svært dårlig på å analysere traceroutes men det ser ut som om problemet oppstår allerede etter første hopp, eller under det andre altså fra rutern som ligger på 192.168.1.1 til ip'en 10.164.0.1 Såvidt jeg vet er også dette en lokal adresse. Oppsettet vi har her hjemme er canal digital så rutern er koblet til en sånn liten boks som da er koblet til tv-inngangen i veggen. Så det jeg lurer på er om rutern sliter med å få kontakt med denne boksen, eller hva greia er? Eller er det rett og slett boksen som sliter med å få kontakt med omverdenen, litt usikker på om ip'en som står ved ping er tiden det tar før man får kontakt med enheten eller tiden det tar før enheten får sendt videre. Uansett hadde det vært greit om det var den lille boksen som var problemet for da er det jo bare å ringe å klage og kanskje få en ny. Om boksen sliter med å få kontakt med verdenen utenfor derimot blir problemet vanskeligere å fikse. Takker og bukker for eventuelle svar. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du har selvfølgelig tatt strømmen på både router og modem og latt dem stå i ~5 minutter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du kan jo logge inn på routeren din og finne ut hvilken WAN-adresse den har. Prøv så å pinge den adressen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå