tyldum Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Bestilte 2 harddisker fra Komplett og fikk dem levert uten noen for for ESD-emballasje, kun naken harddisk i ordinær bobleplast. Å sende harddiskene uten ESD-emballasje betyr at garantien faller bort og harddiskene kan ha latente skader. Så jeg lurer på om det er slik de pakker alle harddisk-leveranser eller om det var en glipp... Har du fått levert harddisk fra Komplett i det siste, og hvordan var den i så fall pakket? Lenke til kommentar
aleks95 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg kjøpte en Samsung 1tb hardisk for litt over ei uke siden, hadde det samma problemet. jeg sendte klage å fikk ijenn 20% Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 kjøpte nettop 2x 2TB hdd fra komplett.no De var pakket i antistatisk emballasje inni bobleplast. Kanskje en glipp? Aleksander Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Fikk et par i forrige uke. Begge kom i ESD-pose og var deretter pakket i bobleplast. Har også et par disker liggende fra tidligere bestillinger, og de var også pakket på samme måte. En julevikar som har håndtert ordren din? Det fins jo også ESD bobleplast ... Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 En julevikar som har håndtert ordren din? Det fins jo også ESD bobleplast ... Delvis... Slik bobleplast har rødskjær og er kun antistatisk. Godkjent ESD-emballasje skal også være skjermende. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Komplett bedyrer at dette er en glipp og erstatter harddiskene. Kudos for at de ordner opp raskt (bedre enn jeg forventet). Men jeg er likevel interessert i å høre hvor utbredt dette er Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) En glipp? Det går ikke an å gjøre den glippen hvis man vet hva man gjør. Problemet ligger nok heller i at den som har pakket det ikke har peiling. Man ser da tydelig om det er ESD-pose rundt disken eller ikke før man surrer den inn i bobbleplast. Å erstatte alle tap for deg skulle bare mangle. Jeg hadde selv blitt rimelig hissig. Edit: I tillegg kan man jo spørre seg hvordan disken har blitt håndtert før den blei pakket inn... Endret 3. desember 2010 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Har fått en haug av disker fra komplett oppigjennom årene, og senest i går 6x disker fra norek. Alle var forseglet i antistatisk pose, og bobleplast. mao alt som normalt. kan jo bare være en ny fyr på pakkinga som kanskje ikke er helt nerd og vet sånt :> tenkte han sku være grei og ta av posen hehe. Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 tenkte han sku være grei og ta av posen hehe. Hahahah^^ Men er sikkert en som har liten/ingen erfaring når det gjelder sant... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Diskene kommer jo i antistatiske poser i brettene fra levrandører. Står på klisterlappen at den ikke skal brytes før bruk også stortsett Endret 3. desember 2010 av cruzader Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Komplett bedyrer at dette er en glipp og erstatter harddiskene. Kudos for at de ordner opp raskt (bedre enn jeg forventet). Jeg tipper harddiskene blir sendt ut som nye til neste kunde. Diskene kommer jo i antistatiske poser i brettene fra levrandører. Står på klisterlappen at den ikke skal brytes før bruk også stortsett Så hva har skjedd her? Har tyldum fått harddisker som har blitt returnert til komplett på angrerett? Jeg har tidligere benyttet angreretten min og returnert et produkt til komplett. Fulgte brukbart med på demoproduktene deres og produktet mitt dukket aldri opp der. Kan selvsagt være flere grunner til det, men jeg er skeptisk. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Tatt i betraktning at Komplett selv (og alle andre nettbutikker jeg vet om som selger datautstyr og er halvveis kompetente) forlanger at returer skal være forsvarlig pakket, og da spesifiserer at elektronikk skal pakkes i antistatiske poser, er det bare rimelig å forlange det samme av dem. NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ VÆRE PAKKET I ANTISTATISK EMBALLASJE VED INNSENDING FOR AT GARANTIEN SKAL VÆRE GYLDIG! Men hva som skjer med diskene ETTER at de er sendt i retur til Komplett hadde vært interessant å få vite. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Demodisker kan hende kommer slikt. Alle nye disker har ESD. Har kjøpt flere hundre disker hos Komplett i løpet av ca 15 år.. Men, noen retur har det nok blitt, dog ikke mangen. Hver eneste disk har blitt erstattet av Komplett.no. Som alt annet ved mitt vedkommende. Xxx Xxxxxxxxx har totalt plassert 204 ordre på Komplett.no. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg har bestilt håpløst mange disker fra Komplett, og hver eneste en har kommet i ESD-emballasje. Jeg tror ikke dette er et vanlig tilfelle. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei! Det har forekommet en glipp i pakkerutinene på lageret, det er rett og slett en ny medarbeider som ikke har fått opplæring i riktig pakking av harddisker. Problemet er nå løst, og diskene pakkes helt forsvarlig. Takk til våre kunder som gjorde oss oppmerksomme på dette! :-) 2 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 En glipp? Det går ikke an å gjøre den glippen hvis man vet hva man gjør. Problemet ligger nok heller i at den som har pakket det ikke har peiling. Man ser da tydelig om det er ESD-pose rundt disken eller ikke før man surrer den inn i bobbleplast. Å erstatte alle tap for deg skulle bare mangle. Jeg hadde selv blitt rimelig hissig. Edit: I tillegg kan man jo spørre seg hvordan disken har blitt håndtert før den blei pakket inn... Mmmm... jeg må bare... hva var det jeg sa? Lenke til kommentar
uburku Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Jeg hadde krevd å fått nye tilsendt, komplett betaler selvfølgelig frakt for alt da jeg er glad i mine data og harddisker er ymse å stole på fra før om ikke den skal være røntgenstrålet før bruk uten beskyttelse. Om Komplett(idioti) erstatter disker og datarecovery og tapt tid kunne jeg vurdert å beholde de, men dette ville jeg fått skriflig Endret 6. desember 2010 av uburku Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå