Brouwer Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) hei folkens Jeg har et problem, i det siste har jeg måttet gå på do for å lage avføring minst 5 ganger per dag. jeg spiser mye mat. liker bønner og mais til kveldsmat.jeg spiser mye fisk/kylling til vanlig middag. mamma lager det (tror ikke det er noe rart i maten). Når jeg er på do så kommer ikke alt samtidig og det kommer nesten alltid fis samtidig . Jeg har vært hos legen og han var ikke sikker på hva dette var ( fortalte ikke at jeg fes også tror ikke det har noe og si ) Det jeg lurer er om noen andre kan ha samme problem? Skal jeg spise mindre eller sitte lenger på ramma? kanskje burde sjekke med annen lege om det er noe piller som kan hjelpe avføring. vet at bønner produserer fis men det gjør meg ingenting jeg har også hørt at man kan rense tarmene hos en lege som kanskje kan hjelpe med avføringsystemet? Legger til en poll så jeg kan se hvilke valg jeg kan ta. fikk tips om å bruke rør sånn at avføring fra avtredet går rett ned i do. det var en lur ide fordi når man er på do så mye som jeg er så pleier det splæsje masse dovann opp. må prøve sitte skeivt men da blir det avføring på siden av doskålen som er uheldig for nestemann redigering: Går bedre med avføring etter jeg begynte med fiber brødet. Det jeg har begynt å se på nå er å bruke rør for å unngå lukt som kommer ved avføringen. Endret 19. desember 2010 av barry Lenke til kommentar
Snailcake90 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 spis mer fiber. trikset mitt om jeg har teit avføring er å spise Allbran(grov frokostblanding) med Biolamelk(med bringebærsmak ) til frokost noen dager i uka. resultat : Jeg driter blomster! ikke tull dette altså.. prøv. det er en drøm å gå på do. 1 Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Som alle vet så kommer lukten på do fra når avføringen (kladdene) kommer i kontakt med luft på vei ned mot vannet. Vannet er "tett" så når kladdene er under vann kommer det ikke lukt ut i resten av rommet (avtredet). Derfor bruker jeg et rør som jeg setter på rompe og ned i vannet. Da går kladdene rett ned i vannet uten å komme i kontakt med luft og da blir det ikke noe lukt på avtredet. Kan du legge til dette på avsetmingen også? (poll) "Bruke rør for å unngå lukt" 4 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Er det ikke litt drygt å dra med seg et driterør hver gang man skal på do? 2 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 pleier det splæsje masse dovann opp. må prøve sitte skeivt men da blir det avføring på siden av doskålen som er uheldig for nestemann Har du hørt om dobørste? Eller bare å legge litt papir i skåla før du går i gang? Ellers synes jeg du burde variere kostholdet og spise mye fiber. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg trodde det var vanlig å putte dopapir i doen før man begynte å.... 4 Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 hei folkens takk for svar høres lurt ut å legge do papir i skål før man trer av skal prøve spise mer fiber det med røret blir kanskje litt vanskelig når jeg ikke er hjemme. da sparer man do papiret og tid er det noe mer jeg kan gjøre. kanskje det blir redusert fra 5 ganger om dagen til 2-3 ganger hvis jeg spiser og driter fiber. kan man kjøpe fiber på ica? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du kjøper jo ikke fiber. Det finnes i vanlige matvarer. Som all bran og grovbrød. Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Du kjøper jo ikke fiber. Det finnes i vanlige matvarer. Som all bran og grovbrød. så fiber er et type brød? Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Er ikke så god i engelsk men bilde ser ikke ut som noe man kan spise. er ikke det en type lampe fiber? sikker på at fiber ikke er et type brød? kanskje bilde er fiberinternet skjønner fortsatt ikke hva fiber er Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Her er det norsk tektst. - Les om "naturlige fibre" Nei, fiber er ikke en type brød, men det står gjerne "rik på fiber" eller noe sånt på brødposen. Du finner nok noe. Endret 4. desember 2010 av Hanske Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Her er det norsk tektst. - Les om "naturlige fibre" Nei, fiber er ikke en type brød, men det står gjerne "rik på fiber" eller noe sånt på brødposen. Du finner nok noe. ok da forstår jeg litt mer om hva fiber er. hittil har ikke dobesøket mitt blitt redusert kanskje det er fordi ikke fiber er i kroppen enda har hørt om karbohydrator finnes det brød med karbohydrator jeg tror jeg hørte det fra en i klassen fordi han sa han spiste mye av det fordi han trente. jeg har begynt å legge do papir i avtredet før jeg gjør fra meg. det funka bra. ingen sprut opp fra do skal kjøpe brød imorgen med fiber håper det hjelper Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 ok, moren min kjøpte fiber (brødet) i går kveld. spiste et par skiver i går og i dag. har fortsatt hatt 2 dobesøk i dag dessverre. det lukta bare mer når jeg var på avtredet? og ingenting annet skjedde. hva gjør jeg feil Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Kan moderator legge på en ny poll (avstemning) "Hvordan vasker dere røret?" Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 vet ikke hvordan jeg legger til ny poll. har noen nummer til moderator? jeg kan ringe i friminuttet Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 her kommer en liten oppdatering. som alle vet så har jeg hatt problemer (på avtredet, ramma) har fortsatt mye dobesøk etter at jeg begynte spise fiber var hos legen han sa det var bra jeg spiste fiberbrødet skal kanskje få time til å rense tarmene. jeg skulle tenke på det er det noe annet jeg kan gjøre i mellomtiden? jeg glemte spørre legen det som er problem også er at jeg går tom for dopapir hele tiden etter at jeg begynte legge papir nedi do før jeg trer av kjøper firstprice doruller siden moren min ikke gidder kjøpe hele tiden. skulle hatt do som vasket så man slapp papiret hvorfor er det vann i doen før man spyler ned kan ikke bare avføring gli ned i avtredet av seg selv hvis man tisser etterpå Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Fortsatt ikke noe bedre. må drite hele tiden. jeg klarer det ikke mer snart. kjøpte mer dopapir i dag. begynner bli temmelig ampert å gå på do nå skal kanskje begynne hoppe over middag etter middag driter jeg mest på avtredet enn andre måltidene Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Eg har ingen fiks idè til å fikse dette "problemet" ditt. Men eg må bare spør, meina dåke alvor med å drite igjennom eit røyr ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå