South_Bridge Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Sitter å prøver å lage en robot til pong spillet mitt, som egentlig hadde 2 player men siden jeg også vil spille alene fant ut at jeg ville lage en Robotklasse som trykket på de knappene (opp og ned) som bruker nummer 2 skulle ha gjort. Og for å dumme ned robotten har jeg bestemt meg for at den skal holde knappene inne i perioder. Kikket litt på pinvoke: byte upkey = 0x26; byte KEYEVENTF_KEYUP = 0x0002; keybd_event(upkey, 0, 0, 0); System.Threading.Thread.Sleep(1000); keybd_event(upkey, 0, KEYEVENTF_KEYUP, 0); Som liksom skal holde opp tasten nede i 1 sec. Testet med bokstaven A og notepad og jeg får ikke "aaaaaaaaaaaaaaaaaa..." som resultat. Hvordan har dette seg? får kun enkelt "a" når koden over kjører Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 for løkke? Etter det jeg vet, så er det sånn implementasjonen i Windows funker. Altså når du holder en knapp nede, blir keydown kalt om og om igjen inntil knappen blir sluppet igjen. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 for løkke? Etter det jeg vet, så er det sånn implementasjonen i Windows funker. Altså når du holder en knapp nede, blir keydown kalt om og om igjen inntil knappen blir sluppet igjen. Så jeg kan vel like gjerne bruke SendKeys i stede da... hmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå