Dannybabb Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Kjørte en virusscan med Avira, og den fant noe som het TR/Dropper.Gen som den ikke likte. Jeg fjerna tekstfila som viruset lå i, en tekstfil med lisens på gresk for no hardware på maskina. Av nysgjerrighet åpna jeg den norske utgaven av lisensfila, og da ble jeg ganske overaksa. Det stod ikke noe om lisens eller hardware der, men det som må være albumteksten til Pink Floyds eminente album The Division Bell. Hyggelig lesing, men sykt snodig at den teksten dukka opp der. Lisenstekten ligger der på massevis av språk, så åpna et par til på måfå. De fleste var bare giberish, i noen kunne jeg skimte mer Pink Floyd-trivia, men i den ungarske lisensen var det en liten side med program-kode. Jeg skjønner meg ikke noe på programkode, men det er hvertfall helt sikkert at det ikke skulle være programkode i det som opprinnelig skulle være en lisensbeskrivelse. For å krydre det hele litt så fant jeg en backup av disse filene som jeg lagde for sikkert et år siden, og der står alle de korrekte lisensene pent ført opp på sine respektive språk. Nå kan jeg pent lite om hvordan virus og malware fungerer, men det betyr vel at noen har bytta ut inholdet i filene, men beholdt filnavn. Er egentlig bare nysgjerrig på om noen skjønner hva som har skjedd her, er dette helt vanlig for et virus? Disse filene har foresten nylig blitt gjenopretta gjennom Pandora Recovery, men veit ikke om det har noe å si. Legger ved programkoden hvis noen skulle være intressert i å se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå