Gå til innhold

Fersk XP1600

Maroder_S

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter og låser opp min nylig ankomne XP1600-prosessor fra itbutikken.dk. Jeg fikk en grønn modell, og steppingen er AGNGA. Jeg har tenkt å brenne inn denne prosessoren i helga, og virkelig se hva den er god for. Den er jo en billig sak, koster bare 1350,-. Jeg vil komme med tilbakemeldinger på hvordan dette har gått etter hvert...jeg håper jo at jeg kan få den til å funke som en XP2000 med vannkjølinga mi....

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nå har jeg hatt denne lille saken i en uke. Jeg brente inn den i helga, original hastighet og max spenning (1,89v). Det er vanskelig å si hvor mye det betød.

I løpet av uka låste jeg opp prosessoren, og fikk den til å kjøre som en XP1900+, men ikke som en XP2000+.

Den kjører som en 1900+ på original spenning, som ja, jeg ser at MBM sier at original spenning hos meg er 1,8 volt. Her er den stein-stabil. Hvis jeg kjører opp volten og drar den mot 1650mhz. blir maskinen helt ustabil, og veldig vrang, det er samme om jeg makser volten på 1,89 eller ikke.

Derfor skjønner jeg meg ikke helt på den. Men den er en kjekk sak, og den holder en temperatur på 33-34 grader idle og makser på 39. Da er en Radeon 8500 og et KG7-chipsett med i samme kjølesløyfe. Vann-temp er 29-30 grader.

Ok.

Det var det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...