Grolub Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg slo til på tilbudet til viasat og bestillte meg HD-pvr fra dem. I pakken fulgte det med et nytt hode med 4 utganger. Jeg byttet ut det gamle hodet med det nye, strakk en ekstra kabel ned fra det hodet og koblet det inn i den nye HDpvr mottakeren sammens med den kabelen som var strekt fra før. Det står nå 2 kabler fra det nye hodet inn i den nye mottakeren. Parabolen står stillt inn akkurat slik som den var med det gamle hodet. Men med den nye motakkeren får jeg ingen signaler. Jeg har så prøvd å være hårfin på hånda og finjustert bittelitt men ikke et tegn til signal. Gikk så til innkjøp av kompass for å dobbeltsjekke. Den står ganske nøyaktig 185 grader og 21,5 grader. Eksakt iforhold til hva jeg får opp på dishpointer for mitt bosted. Fortsatt ikke et tegn til signal. Ingen indikasjon. Jeg tenkte da at det kanskje må være noe feil med kablene, så jeg gikk til innkjøp av en sånn sak som piper når den er rettet mot sattelitten. Koblet den til den ene kabelen, og det hyler som bare pokkern. Fikk finjustert den til maksimal lyd. Gjorde så det samme på den andre kabelen og det piper like mye der. Fortsatt INGEN indikasjon på noe signal når jeg prøver å gå gjennom oppstartsprosedyren på hdpvr dekoderen. Jeg har snakket med kundeservice hos viasat, men det eneste dem sier er at jeg må stille inn parabolen riktig. Når jeg da forteller alt jeg har gjort slik som i dette innlegget så får jeg til svar at jeg må stille inn parabolen riktig for å få inn signaler.... !?? Noen her med en ide til hva det kan være? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg slo til på tilbudet til viasat og bestillte meg HD-pvr fra dem. I pakken fulgte det med et nytt hode med 4 utganger. Jeg byttet ut det gamle hodet med det nye, strakk en ekstra kabel ned fra det hodet og koblet det inn i den nye HDpvr mottakeren sammens med den kabelen som var strekt fra før. Det står nå 2 kabler fra det nye hodet inn i den nye mottakeren. Parabolen står stillt inn akkurat slik som den var med det gamle hodet. Men med den nye motakkeren får jeg ingen signaler. Jeg har så prøvd å være hårfin på hånda og finjustert bittelitt men ikke et tegn til signal. Gikk så til innkjøp av kompass for å dobbeltsjekke. Den står ganske nøyaktig 185 grader og 21,5 grader. Eksakt iforhold til hva jeg får opp på dishpointer for mitt bosted. Fortsatt ikke et tegn til signal. Ingen indikasjon. Jeg tenkte da at det kanskje må være noe feil med kablene, så jeg gikk til innkjøp av en sånn sak som piper når den er rettet mot sattelitten. Koblet den til den ene kabelen, og det hyler som bare pokkern. Fikk finjustert den til maksimal lyd. Gjorde så det samme på den andre kabelen og det piper like mye der. Fortsatt INGEN indikasjon på noe signal når jeg prøver å gå gjennom oppstartsprosedyren på hdpvr dekoderen. Jeg har snakket med kundeservice hos viasat, men det eneste dem sier er at jeg må stille inn parabolen riktig. Når jeg da forteller alt jeg har gjort slik som i dette innlegget så får jeg til svar at jeg må stille inn parabolen riktig for å få inn signaler.... !?? Noen her med en ide til hva det kan være? Det er relativt enkelt å bommme med et par grader slik at måleren piper på signalutslag fra feil satellitt. Vet ikke hvilken type LNB du har fått med men noen av Viasats LNB'er har muligens en eller to SatCR utganger. Hvis det er en slik så har det betydning hvilken utgang som er tilkoblet. Hvis du har en Viasat mottager fra før så kan det være greit å teste denne til den fungerer. Da vet du at antenna peker korrekt. Lenke til kommentar
tomkrugis Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Har trådstarter bare en mottaker i huset så har han ikke SatCR, som viasat bare sender ut til folk som har 2 eller flere mottakere og ikke vil strekke kabler direkte til hodet. Her kan vi gå ut ifra at du har kjøpt deg en Pace 865, den nye HD PVR recieveren fra Viasat, og du har et universal hode siden du nevner at det er 4 uttak, noe SatCR hode ikke har. Ofte er det slik at VELDIG mange gjør feil med oppsettet på førstegangsinstallasjonen. I ditt tilfelle skal det være følgende: Universal LNB Antall 1 LNB (hvis du bare bruker ett hode) Polarisasjon: vertikal FEC: 3 /4 Ikke særlig lurt å bruke en biper, som da kan gi utslag på Hotbird, Astra og Thor like mye som den gir utslag på Sirius. Grei å bruke om du er sikker på at du sånn nogenlunde ligger på rett kjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå