Nikko_ Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Heisann. Jeg har noen problemer med å se på TV i Windows Media Center ved bruk av TV-kort (tuner): - Bytter jeg kanal, eller går inn inn i meny kan plutselig lyden forsvinne. Løsningen er å restarte maskinen. Noen ganger kan det også lagge noe helt forferdelig. Dette er jo litt rart siden jeg har greie specs (Win7 Pro 64-bit, I-5, SSD-disk, 4 GB DDR3.) - Hvordan får man utnyttet en widescreen-skjerm? Selv om jeg velger 16:9 fremfor 4:3 i innstillingene så er det ingen forskjell på min skjerm. Det betyr at jeg ser tv i en liten firkant midt i skjermen, og at det er sorte striper både vertikalt og horisontalt. I praksis ser jeg tv i 15" på en 24" skjerm. Ikke akkurat maks utnyttelse. - Finnes det andre bedre TV-programmer jeg bør prøve? Edit: nå får jeg ikke bilde, kun lyd når jeg åpner Windows media center. I stad minimerte jeg programmet, da forsvant lyden. Den var også vekke da jeg maksimerte det. Merkelig. Endret 5. desember 2010 av Steffen2k Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg har brukt JLC internet tv og tvuplayer og synes de har funket bra. Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Takk. Skal prøve programmene dine og å komme med en tilbakemelding. Edit: de programmene du sikter til er jo streaming-programmer. Det er ikke det jeg er på jakt etter. Jeg ser TV via et TV-kort, altså med en integrert TV-tuner. Endret 5. desember 2010 av Steffen2k Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Tror problemet er at selv om man teknisk sett støtter formatet via mediaplayeren så er ikke en pc beregnet på å motta disse signalene. Har vel både med kopisperrer, ytelse, og krav til godkjente løsninger å gjøre. Har også blitt fortalt via kundesentre at signalet ofte sendes lavoppløst og som 4:3 til dekoderen før det blir oppskalert til HD og 16:9. Det er jo dette som gjør at man kan diskutere om HD kanaler teknisk sett egentlig er HD kanaler. Regner derfor med at for å få en stabil løsning så må du sikkert bruke dekoder og koble den til pc skjermen. Ligger litt info her: http://www.teknofil.no/wip4/digital-tv_media_center_satellitt-hdtv_rett_pc-/d.epl?id=12222 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå