Gå til innhold

Utfordringer og spørsmål ved TV-titting i Windows media center ved TV-kort

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har noen problemer med å se på TV i Windows Media Center ved bruk av TV-kort (tuner):

- Bytter jeg kanal, eller går inn inn i meny kan plutselig lyden forsvinne. Løsningen er å restarte maskinen. Noen ganger kan det også lagge noe helt forferdelig. Dette er jo litt rart siden jeg har greie specs (Win7 Pro 64-bit, I-5, SSD-disk, 4 GB DDR3.)

- Hvordan får man utnyttet en widescreen-skjerm? Selv om jeg velger 16:9 fremfor 4:3 i innstillingene så er det ingen forskjell på min skjerm. Det betyr at jeg ser tv i en liten firkant midt i skjermen, og at det er sorte striper både vertikalt og horisontalt. I praksis ser jeg tv i 15" på en 24" skjerm. Ikke akkurat maks utnyttelse.

- Finnes det andre bedre TV-programmer jeg bør prøve?

Edit: nå får jeg ikke bilde, kun lyd når jeg åpner Windows media center. I stad minimerte jeg programmet, da forsvant lyden. Den var også vekke da jeg maksimerte det. Merkelig.

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Skal prøve programmene dine og å komme med en tilbakemelding.

Edit: de programmene du sikter til er jo streaming-programmer. Det er ikke det jeg er på jakt etter. Jeg ser TV via et TV-kort, altså med en integrert TV-tuner.

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Tror problemet er at selv om man teknisk sett støtter formatet via mediaplayeren så er ikke en pc beregnet på å motta disse signalene.

Har vel både med kopisperrer, ytelse, og krav til godkjente løsninger å gjøre.

Har også blitt fortalt via kundesentre at signalet ofte sendes lavoppløst og som 4:3 til dekoderen før det blir oppskalert til HD og 16:9.

Det er jo dette som gjør at man kan diskutere om HD kanaler teknisk sett egentlig er HD kanaler.

Regner derfor med at for å få en stabil løsning så må du sikkert bruke dekoder og koble den til pc skjermen.

Ligger litt info her:

http://www.teknofil.no/wip4/digital-tv_media_center_satellitt-hdtv_rett_pc-/d.epl?id=12222

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...