Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Heisann Jeg vil gjerne gi et java-program kjørende i en screen kommandoer. Det jeg gjør er følgende: Starter en ny screen ved navn test Attacher screenen, starter programet og detacher Kjører kommandoen "screen -S test -X stuff asdf" Om jeg deretter attacher screenen igjen for å se hva som har skjedd er "asdf" skrevet inn, men ikke kjørt. Det er altså ikke trykket enter, på et vis. Om jeg trykker på enter vil java-programet få inn "asdf" og behandle dette. Det jeg lurer på er altså hvordan jeg skal få "trykket enter", for å si det slik? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du kan prøve \r, chr(13) eller ^M Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du kan prøve \r, chr(13) eller ^M Altså slik: "screen -S test -X stuff asdfXXX" Der XXX er noe av det du har oppgitt? Det fungerer ikke. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hva med screen -S test -X stuff "asdf \<trykk enter nå> " ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 No go Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 screen -r test -X stuff asdf<Ctrl>+<V><Enter> Trykk <Ctrl> og <v> samtidig, så trykker du enter. Da får du skrevet ^M på riktig måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Fant ut at det fungerer med: screen -x test -X stuff `printf 'asdf\r'` Her må det være "fnutter" av typen `, ellers vil det ikke fungere. Uvisst hvorfor det er slik. Noen som har en formening om dette? Virker som om printf'n på et vis blir kjørt før den blir stuffet til screenen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Det er nettopp det `-"fnutter" angir. At det som er inni blir kjørt, og erstattet med output. Kreativ løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå