Gå til innhold

Samsung Galaxy S USB problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har en samsung galaxy s som jeg sliter med å få tilkoblet til dataen.

Når jeg kobler den til så får jeg opp på dataen " Kjenner ikke igjen enhet " Også står det at jeg må koble den fra og til igjen for å prøve på nytt.

Jeg har stillt den på usb feilsøking på telefonen, kies, spør ved tilkobling, masselagring.

Også får jeg opp at det er ikke innstallert drivere til denne varen. Må jeg laste ned ny driver på dataen?

Tror det er telefonen som er på bærtur, for jeg kobla den til en annen data også da fikk jeg samme greiene at den gjennkjennes ikke.

Jeg hadde ikke dette problemet tidligere. Da gikk det fint å koble den til dataen.

Må jeg sende telefonen på reperasjon?

Eller er det noe som kan funke for å fikse dette?

Edit* Jeg har også prøvd å avmontert SD kort, formartert det, Fabrikk innstilt telefonen.

Leste her en vei at man måtte slette noen filer som gjore at noe kræsja? Hvor finner jeg dette på telefonen?

Endret av Hunvaakaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du siste utgave av Kies?

Prøv dette:

Sett telefonen på kies. Koble telefonen til først, da skal Windows se den som en masselagringsenhet. Start så opp Kies.

Galaxy sin avhengighet av MS er det største ankepunktet mot å kjøpe telefonen.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med en annen kabel?

Jepp, det har jeg og det funka dårligt..

Det kan se ut som du har prøvd det meste. Som regel så ligger slike problemer enten i drivere, kabel eller usbport.

Et siste alternativ kan være å legge inn hele firmwaren på nytt.

Lenke til kommentar

Har du prøvd med en annen kabel?

Jepp, det har jeg og det funka dårligt..

Det kan se ut som du har prøvd det meste. Som regel så ligger slike problemer enten i drivere, kabel eller usbport.

Et siste alternativ kan være å legge inn hele firmwaren på nytt.

Er det ikke vanskeli å legge inn hele firmwaren på nytt da? Det skal jo ikke skje sånn som dette med en ganske så ny telefon. Jeg har jo ikke lasta ned noe annet enn litt apps fra marked.

Lenke til kommentar

Er det ikke vanskeli å legge inn hele firmwaren på nytt da? Det skal jo ikke skje sånn som dette med en ganske så ny telefon. Jeg har jo ikke lasta ned noe annet enn litt apps fra marked.

Det er ikke spesielt vanskelig, men det er en del fallgruver du kan gå i. 

Her er en fin guide til bruk av Odin. Du kan laste ned en annen firmware enn den som er i guiden fra Samfirmware.

Hvor ny er telefonen din? Det er klart at sånt som dette ikke skal skje, men så avanserte som disse systemene har blitt så skjer det likevel. Hvis det ikke funker å legge inn ny firmware så tyder mye på at det er maskinvarefeil, og da må den leveres inn. Det er viktig at du da har original norsk firmware på den, pga garanti.

Lenke til kommentar

Det er ikke spesielt vanskelig, men det er en del fallgruver du kan gå i. 

Her er en fin guide til bruk av Odin. Du kan laste ned en annen firmware enn den som er i guiden fra Samfirmware.

Hvor ny er telefonen din? Det er klart at sånt som dette ikke skal skje, men så avanserte som disse systemene har blitt så skjer det likevel. Hvis det ikke funker å legge inn ny firmware så tyder mye på at det er maskinvarefeil, og da må den leveres inn. Det er viktig at du da har original norsk firmware på den, pga garanti.

Telefonen min er helt orginal, har ikke rota med noe firmware eller noe.. Kjøpte den i slutten på august/september..

Begynner å bli temlig lei, tenkte jeg skulle ta meg en tur bort på butikken og høre om de kan hjelpe meg. For jeg har lite lyst å sende den inn..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...