Goldruin Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hei Jeg jobber med å koble sammen et forum til en webside jeg pusler med. Jeg fulgte denne oppskriften http://www.mehdiplugins.com/misc/phpbbjoom.htm og nesten alt funker. Problemet er punkt2, lage joomphpbb_bridgde tabell i myphpadmin. In the folder "others", there's the file joomphpbb.sql an sql instruction. With the help of phpmyadmin (or any other database tool) , you can execute this sql instruction to create the table joomphpbb_bridge under the database used by Phpbb. I insist : this table must be created on forum's database. This step is necessary for user integration. Note: if you already have such table from an older/previous bridge install, recreate-it or make it empty. Jeg lastet opp filen til forummappen min, men det hjalp ikke. Når jeg sjekker listen under databasen in finner jeg ingen tabeller med det navnet. Hvordan bruker filen for å lage riktig tabell i databasen? Noen tips? Mulig jeg er veldig uklar her. takk på forhånd Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du må bruke et databaseverktøy, som det står i teksten, det holder ikke å laste opp sql-fila. Gitt at du har lastet opp fila til maskinen hvor databasen kjører kan du logge deg inn på samme maskin og opprette tabellen med mysql, f.eks. slik $ mysql my_db_name -uuser_name -ppassword < mysql.sql Dette krever at du har tilgang til å logge inn. Det fins mange andre alternativer, f.eks. phpmysqladmin som nevnes. Hvis du oppgir hvor du har databasen din er det sikkert noen som vet hva som er riktig verktøy å bruke der. Du kan jo f.eks. spørre support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå