oerhört Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Gammel debatt, men men. Dette synes jeg var et godt poeng. Klippet fra http://www.gamespy.com/counterspy/july03/spy06/ Still, some might argue that they don't want to play the parts preceding that jump over and over until they get it right. That's bizarre: They're basically saying they don't like experiencing the gameplay and just want to get to the end. In an action game of this nature, 95% of the fun is in the challenge of the journey, not its conclusion. Getting back to that jump IS the fun part. It's a challenge to successfully overcome each obstacle preceding that jump all in one go, and then top it off by making the final jump. It's fun to try, and even more fun to eventually succeed. Again, isn't that why we play these things in the first place? Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Synes personlig at det er helt greit å måtte prøve mange ganger på en ting, bare det ikke blir for mange ganger. det bør heller ikke være sånn som på stuntman at hele banen måtte loade på nytt hvis du trykte på retry, på den måten ender man jo opp med å bruke halvparten av tiden på loading-skjermen. Save stedene må gjerne også være forhåndsbestemte, men ikke med for lang avstand imellom (resident evil ). syntes selv at max payne har akkurat perfekt avstand. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 IKKE! Får jeg muligheten til å save konstant i et fps spill, så gjør jeg det. Rundt hver sving Sånn er det bare med meg. Mister jeg bitte litt liv rundt den svingen loader jeg = ikke moro. F. eks 20 antall saves gjennom et helt spill er også fyfy, save-points er tingen for meg! Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Problemet er når lagre-punktene er for lang fra hverandre. Spesielt har jeg irritert meg over oppsett lik: lagre -> langt lett område -> dødsvanskelig plass -> lagre. Mao blir du dritt lei av å gå igjenom det enkle området gang etter gang etter gang etter gang.... Det var ett av Tomb Raider spillene jeg rett og slett kasta pga. noe slikt. Jeg mener du må få lagre så ofte du vil, eller ett begrenset antall ganger hvor du vil. Ex. er jo Blitzkrieg der scoren din går ned om du loader i løpet av et mission... Husker det var et spill der du kunne save hvor du ville, men det var et begrenset antall (noe krystaller du plukka opp eller.no) slik at det fortsatt ikke var mulig å lagre "rundt hver sving". Men selv om jeg KAN lagre rundt hver sving i FPS blir det aldri at jeg gjør det... Glemmer det rett og slett eller gidder ikke bry meg opp i all "dramatikken" 8) Mvh. S. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Det burde ikke være fri lagringsmulighet spillet blir alt for enkelt men som mange allerede har sagt så er det VELDIG kjipt å gjøre ting om igjen og om igjen Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Save points eller berre veldig korte missions Er _kjedelig_ å måtte gjøre en ting tusen ganger før du får det til, men er litt teit vist du kan save rundt kvert hjørne. Får man et vist antall saves per. level saver eg aldri .. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg Mener det er en utrolig bilig metode å få spillene mere spenende å utfordrende, jeg liker det rett å sett ikke, jeg vil ha full kontrol med når jeg kan save sån at jeg feks kan gå fra datan når jeg vill utenom å MÅTTE sitte litt till for å fullføre den delen sån at spillet saves (dog det pleier å ende sån uansett hvis spillet er bra, må liksom bare komme litt lengere....ups klokken er 3 på natten) Om mulig så kunne man hatt det sån at man kan skru det av/på men ikke tving meg til å sitte å spille med så utrolig billige triks. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 zoneman: jepp, når man f.eks. innstalerer spillet bør man få valget mellom "checkpoint"-saving, eller lagre hvor man vil, så kan man følge sin egen mage følelse... men de fleste spillutviklerne er nok for late til dette Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Synes personlig at det er helt greit å måtte prøve mange ganger på en ting, bare det ikke blir for mange ganger. det bør heller ikke være sånn som på stuntman at hele banen måtte loade på nytt hvis du trykte på retry, på den måten ender man jo opp med å bruke halvparten av tiden på loading-skjermen.Save stedene må gjerne også være forhåndsbestemte, men ikke med for lang avstand imellom (resident evil ). syntes selv at max payne har akkurat perfekt avstand. Kunne man ikke lagre så mye man ville i max payne? Lenke til kommentar
Farnoy Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Synes godt det kan være frie lagringsmuligheter for de som vil. For de som ikke vil lagre ofte, er det bare å unngå å save da! Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Synes personlig at det er helt greit å måtte prøve mange ganger på en ting, bare det ikke blir for mange ganger. det bør heller ikke være sånn som på stuntman at hele banen måtte loade på nytt hvis du trykte på retry, på den måten ender man jo opp med å bruke halvparten av tiden på loading-skjermen.Save stedene må gjerne også være forhåndsbestemte, men ikke med for lang avstand imellom (resident evil ). syntes selv at max payne har akkurat perfekt avstand. Kunne man ikke lagre så mye man ville i max payne? du kunne ihvertfall ikke det på PS2'en Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Den perfekte løsningen er hvor man kan velge vanskelighetsgrad før man begynner spillet. Desto vanskeligere, desto mindre save-games. På den måten får både de som ikke ønsker å sitte og repetere idiotiske områder i et spill mulighet til å slippe det, samt at de som "ikke klarer å la være å lagre hvert sekund" slipper dette. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg vil ikke kalle det å hoppe over en kløft som en utfordring. Jeg skjønner hva skribenten mener, men hvis man skal lage vanskelige og utfordrene gameplay må man finne på noe bedre. Så lenge det punktet jeg dør på er interessant og kult, kan jeg gjerne prøve dette flere ganger selv om det kan være frustrerende. En annen ting er at mange gamere er f.eks familiefedre og har derfor ofte begrenset tid, i slike tilfeller er det veldig greit å kunne avslutte nå man vil. Hvis man må spille et brett uten å egentlig ville det, blir det litt boring. Er enig i at noen spill, f.eks Mafia, hadde akkurat passe savepoints. Men jeg mener det samme som noen andre her at dette burde man kunne velge. Det er en billig måte å forlenge spillet på. Det at man må ta en Boss er en utfordring, men det at man ikke klarer et hopp er ikke en utfordring som er videre interessant, selv om det jo er deilig når man først klarer det :smile: I Indiana Jones (emperor`s tomb) syntes jeg det er for lenge mellom hver savepoints. I tillegg er kameraet forvirrende og det kan gjøre at man taper en slåsskamp som i utgangspunktet er enkel. Dette har selvfølgelig med andre ting å gjøre, men likevel er det frustrerende å tape på denne måten og måtte ta hele brettet om igjen Denne diskusjonen er ikke utdatert før det kommer et system som er tilfredsstillenede, og det er herlig å se at spillutviklere også diskuterer det. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Tror man må skille på ulike typer spill her... Jeg er "not amused" hvis jeg må spille et fps-nivå om og om igjen fordi jeg ikke får lov til å save. F.eks. ville Splinter Cell vært for tidkrevende for meg hvis jeg hele tiden måtte gå tilbake... (Jeg spilte pc-versjonen) På den annen side har du platform-spill. Hvor er utfordringen hvis du kan save før hvert hopp? Jeg spilte nylig gjennom Super Mario Brothers med save-mulighet (emulator), og det var ikke så veldig spennende å bruke quicksaveload for å komme gjennom nivåene... :-) Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 det verste save systemet må ha vært aliens vs predator 1, husker jeg va predator, hadde spilt gjennom en bane i ei God stund, så kom jeg til ei kløft helt på slutten, tenkte: "hey, her kan vi sikkert oppe over", men man kunne ikke det, så måtte jeg begynne hele den lange banen på nytt igjen Blei sint, og fortsettet ikke å spille for den auto-save patchen kom. Også i Project I.G.I 1, så på siste brettet, det var jo utrolig langt og vanskelig, husker ikke hvor mange ganger jeg måtte begynne helt på nytt der Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg vil ikke kalle det å hoppe over en kløft som en utfordring. Jeg skjønner hva skribenten mener, men hvis man skal lage vanskelige og utfordrene gameplay må man finne på noe bedre. Så lenge det punktet jeg dør på er interessant og kult, kan jeg gjerne prøve dette flere ganger selv om det kan være frustrerende. Nettopp. Eksempler: Project I.G.I, Aliens vs. Predator, Grand Theft Auto III, Hitman 2: Silent Assassin. Jeg ser at enkelte ikke vil ha denne til tider frustrerende form for vanskelighetsgrad, men mange spill i dag faller gjennom på grunn av mangel på de situasjonene som faktisk kan - og må - spilles gjennom flere ganger før du skjønner poenget. Hvis alt bare blir en flat, lett opplevelse, uteblir tilfredsstillelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå