Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolen står ikke til ansvar for å ødelegge et prosjekt i kunst og håndverk

Anbefalte innlegg

Så vi hadde en terminoppgave i kunst og håndverk om å lage en modell i leire. Jeg begynte først og fremst å lagge en modell i mullerskitt, som jeg brukte tre dager på. Jeg plasserte så modellen i et skap som er beregnet for utstillinger for elev arbeid. Plutselig i dag ankommer jeg på skolen, etter å ha hatt fri på torsdag, og eneste som ligger igjen er en liten bit av mullerskitt. Alt er borte vekk. Det var slik at det var noen barneskole unger på skolen som trengte mullerskitt til et annet prosjekt, så de spurte lærerne, om å få ta. Så de tok min, plukket fra hverandre og satt sammen noe helt nytt som de hadde laget.

Når jeg spurte om hvorfor modellen min var borte svarte en av hovedlæreren vår at hu trodde det var en spøk på en sikkelig krenkende måte. Nå vil de heller ikke stå til ansvar for at mullerskitt modellen er borte, når den var i skapet for arbeid gjort av elever.

Jeg må også gjøre alt på nytt igjen.

Hvordan kan jeg ta det videre? Er det noen måter å klage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk biskop. Vet ikke hva som gikk av meg imorges, men det er da ikke slik jeg går fram med saker.

Sendte en meldning til læreren der jeg beklaget for å kristisere valget hennes. Det var nok sikkert et vanskelig valg der og da. Det var uansett kun en modell, så jeg får lage en bedre en :)

Lenke til kommentar

Synes ikke at reaksjonen din var noe kritikkverdig, hadde vært rimelig forbanna selv hvis noen hadde ødelagt noe jeg hadde brukt 3 dager på OG som ble plassert i et skap hvor elever stiller ut arbeidet sitt, UANSETT om læreren ikke var enig i at dette var noe å vise frem.

Men igjen, noen ganger er det vanskelig å bedømme hva som er fleip og fakta for en lærer. Når man i tillegg er i en situasjon hvor midlene er begrenset, så kan man ofte se etter raske løsninger som i dette tilfellet dessverre ble noe du jobbet med.

Lykke til med den nye modellen, pass på å skrive navn på og sett den en plass hvor det ikke missforstås at dette er noe du arbeidet med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...