JJunior Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg skal gi en mobiltelefon i gave til jul, og valget står nå mellom HTC Gratia og LG P500 Optimus One. Jeg har tittet på spec'en til disse telefonene, og begge duger tilsynelatende i massevis til den jeg skal kjøpe den til. HTC Gratia har jeg tittet på i butikken, og jeg likte absolutt det jeg så. En ganske lekker telefon som er responsiv og fin i bruk. Subjektivt synes jeg også at denne telefonen er designmessig finere enn LG sin (Men jeg har ikke sett LG'en annet enn på bilder). Men jeg sliter med å finne en butikk i Fredrikstad-distriktet som har LG Optimus one inne, så jeg har ikke fått sett på denne selv. Men jeg vurderer den allikevel siden den har fått så bra omtale. Er det noen her som har prøvd begge disse telefonene og som kan si noe om hvordan de er i bruk? Hvordan er disse sammenlignet iforhold til hverandre når det kommer til byggekvalitet, responsivitet osv.....? Lefdal har et tilbud på Gratia denne uka som gjør at begge telefonene havner i samme prisklasse, så jeg burde bestemme meg temmelig kjapt om hvilken av disse telefonene jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Htc leverer kvalitetsprodukter som stadig får gode tilbakemelinger fra kritikere og nye eiere. Gratia kommer med senseskallet som ligger på android, noe som gør det lettere å tilpasse telefonen din. Dessuten er ytelesen på gratia sammenlignbar med htc desire. Selv om klokkahastigheten på prossesoren er lavere, men det er også skjermoppløsningen. De deler også samme grafikkchip og gratia har godt med ram. Så dette er en generelt sterk telefon til at den er så liten. Jeg vil anbefale gratia. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg er skeptisk til om hastigheten og responsiviteten til Gratia matcher Optimus One. Med HTC Sense på toppen blir ting en del tyngre og LG har fått veldig gode kritikker for god implementasjon, dvs telefonen er rask og oppleves som svært responsiv. På batteritid kan jeg love deg at Optimus One er bedre. Jeg er enig i at designet til Gratia ser bedre ut. Hvis du liker HTC Sense og designet betyr mye for deg ville jeg gått for Gratia, ellers vil nok Optimus One være et bedre valg. Hvis det er av interesse så er den jo en god del billigere også. Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Begge telefonene har samme chip. Qualcomm msm 7227. En av den amerikanske tvillingen aria viser at den ikke er stort dårligere enn de større beistene. Og Aria har android 2.1 i denne videoen mens gratia kommer med 2.2. Dessuten er htc velige dyktige på å tilpasse sense så det ikke gjør telefonen noe tregere enn andre på tross av sense. Når alt kommer til alt er de to nærmeset identikse på amnge måter. Dette er en pris/smaksak. Jeg ville gått for gratia for den har et kompakt og fint design. Dessuten er jeg litt fan av hd mini familien Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) ops. Dobbelpost Endret 3. desember 2010 av gingerviking Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Herregud Trippelpost Endret 4. desember 2010 av gingerviking Lenke til kommentar
DDT Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 http://www.amobil.no/artikler/lg_p500_optimus_one/79687/konklusjon http://www.mobili.no/tester/test-av-lg-p500-optimus-one/ Lenke til kommentar
JJunior Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Takk for tilbakemeldingene. gingerviking: Enig i at Gratia har fint design. Den virker også responsiv og rask i bruk. Men det er mulig jeg ville syntes det samme om P500 også om jeg fikk prøve den også. Olannon: Om hastigheten og responsiviteten til Gratia matcher P500 skal jeg ikke si noe om, men den virket ihvertfall mer enn rask nok i bruk. Spec'en tilsier også at Gratia så absolutt burde matche P500. Batteritiden er forøvrig et godt argument. Virker som at P500 er hakket bedre der ifølge Spec'en. Når det gjelder pris så er de for øyeblikket i samme ca. prisklasse hos Lefdal. Gratia: 500 kr (2500 total), Lefdal P500: 400 kr (2500 total), komplett (Ser hovedsakelig på totalpris) DDT: Jeg har lest testen, men såvidt jeg kan se så har ikke amobil kjennskap til Gratia når de skriver denne testen siden de ikke har nevnt den blant alternativene. Det er derfor vanskelig å bruke denne testen som sammenligningsgrunnlag for de to mobilene. Er det ingen som har prøvd begge telefonene og kan gi en liten sammenligning/oppsummering av de to mot hverandre? Endret 3. desember 2010 av JJunior Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Gratia er en relativt ny telefon. Må nok nesten vente til det kommer noen test. Men optimus one er sterkest på batteritid. Men du kan jo sjekke en sammenlikning mellom htc aria og optimus one. Salgsargumentene som taler for optmus one -batterilevetid -pris -bredere formatstøtte på både video og musikk Gratia/Aria: -5mp kamera mot 3mp -Design - Sense Lenke til kommentar
DDT Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ikke for å kverulere, men det er ingen automatikk i at 5mp gir bedre bilder enn 3mp. Det er helt andre ting, som optikk og bildeprosessering som har mye mer å si. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 ser på xda dev at flere som har lg sitt brukergrensesnitt på htc telfonen sin og er mere fornøyd med det alla htc sitt sense. Trur du kommer til å bli fornøyd uansett hvilken av de du velger Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Sant nok. Dette er uansett en smaksak. Vet at megapiksler ikke er relevant i praksis, det var bare for å illustrere forskjellene:) Begge to er et godt alternativ med hver sine styrker og svakheter. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Lefdal selger P500 telefonen til 1795kr. P500 Lenke til kommentar
Løve Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Bumper denne tråden. Det er fortsatt ingen som kan dele noen erfaringer med både P500 og Gratia? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå