Gå til innhold

Katt med merkelig håravfall...


Gjest crazycatlady

Anbefalte innlegg

Gjest crazycatlady

Jeg aner virkelig ikke hvor dette spørsmålet hører hjemme, men jeg prøver å slenge det inn her. Jeg har to svarte, langhårete katter. Han og hunkatt (Søsken)

Faren deres er en blandingskatt av et eller annet slag, mye større enn en vanlig huskatt og med veldig spesiell pels, nesten litt som hundepels på en måte. Den kjennes liksom litt fet ut.

De er nærmest identiske i utseende. Tjukk grov pels med tynn lysere underpels.

 

Begge har en liten flekk på hodet hvor jeg stadig finner hårdotter med død pels som har tvinnet seg rundt seg selv, jeg kan bare ta tak i dotten og dra den ut :S Ellers på kroppen oppfører pelsen seg normalt, men det er altså det lille punktet hvor pelsen bare dør og faller av. Flere ganger i uka drar jeg ut svære "dreads" fra hodet på dem. Og det rareste er jo at begge har det på nøyaktig samme sted .. er det noen som har vært borti dette før? Kan det være en genetisk "feil" eller noe? Det er jo ikke noe problem, det er bare det at jeg er veldig nysgjerrig på hva det her er for noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest crazycatlady

Har hatt rundt 15 katter iløpet av mitt korte liv, men ikke vært borti det. Vil anbefale deg å ringe til dyrlegen og spørre. De kan nok svare på det.

 

ok :S takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...