Gjest Juletrepynt Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Heisann! Skal skrive dette så kort som mulig. Jeg vurderer å søke meg inn i militæret. Eneste problemet er at jeg har alkoholproblemer...Tar Forsvaret imot personer med slike problem? Jeg mener at det burde de jo kunne gjøre? Det finnes jo medisin, som foreksempel Antabus, og de kan jo holde et skarpt øye til meg under en periode dersom de er redd for at jeg skal drikke under tjeneste. Vet ikke om jeg postet denne tråden i rett kategori, ble det helt på trynet så får en moderator flytte tråden. Takk for svar Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 For det første ville jeg vel heller meldt meg på et AA-kurs først for å bli kvitt alkoholproblemene. Deretter kan du jo søke deg inn i militæret. Jeg var selv i tropp med et par som definitivt gikk inn under kategorien alkoholikere, men det er jo ulik grad av avhengighet og jeg kjenner ikke din avhengighet. Føler du selv at du ikke kommer til å klare å holde deg edru under HELE tjenesten ville jeg ha anbefalt at du selv tar avgjørelsen om å ikke melde deg inn. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Forsvaret har ikke noe ansvar for å tilrettelegge tjenesten for deg siden du er alkoholiker, spesielt om du opplyser om dette under sesjon eller legekontroll ved inntaket. Du blir mest sannsynlig dimmitert om du opplyser om drikkeproblemene dine, noe jeg anbefaler at du gjør. Om du sprekker å drikker deg full i tjenesten eller uniform venter både en visitt hos MP og refs. Det blir da å havne på rullebladet ditt, og da er du merka for livet for et problem du bør ta grep på allerede nå. Ikke forvent at forsvaret skal være en slags gratis avrusningsklinikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå