Liteg0 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Så hvilke komponenter inne i PCen er det som blir påvirket av å skru opp oppløsningen i spill. Har merket meg at om jeg kjører spill på høy oppløsning får jeg enten input lag eller FPS lag eller begge deler. Går det på CPU? RAM? GPU? GPU Minne kanskje? Om det er GPU Minne det er snakk om, hvor stor forskjel er det på 768MB og 1024MB? Kjøpte nylig en GTX 460 768MB, kjører alle spill på HD oppløsningen 1920x1080 å tenker jeg kanskje har driti meg ut med å gå for 768MB istedet for 1024MB. Men i følge bechmarks å sånn som jeg har lest skal kortet fint klare 1920x1200 med AA å bare tape ca 5 FPS mot 1024MB versionen. Så ja, hva er det som kreves for å skru opp oppløsningen i spill? Bare oppløsning, ikke grafikken. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Helt enkelt. Alt spiller en rolle. CPU, RAM og skjermkort. GTX 460 er et bra kort, men du får ikke utnyttet det om minnet i maskinen din eller CPU'en er en flaskehals. Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 OSet ditt har også en del å si med tanke på utnyttelse av RAMen på kortet og i maskinen din. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Så hvilke komponenter inne i PCen er det som blir påvirket av å skru opp oppløsningen i spill. Har merket meg at om jeg kjører spill på høy oppløsning får jeg enten input lag eller FPS lag eller begge deler. Går det på CPU? RAM? GPU? GPU Minne kanskje? Om det er GPU Minne det er snakk om, hvor stor forskjel er det på 768MB og 1024MB? Kjøpte nylig en GTX 460 768MB, kjører alle spill på HD oppløsningen 1920x1080 å tenker jeg kanskje har driti meg ut med å gå for 768MB istedet for 1024MB. Men i følge bechmarks å sånn som jeg har lest skal kortet fint klare 1920x1200 med AA å bare tape ca 5 FPS mot 1024MB versionen. Så ja, hva er det som kreves for å skru opp oppløsningen i spill? Bare oppløsning, ikke grafikken. Dette går på skjermkortet; GPU og vram. Det er liten forskjell på 768MB og 1024MB i den oppløsningen i dagens spill og det vil nok gjelde en god stund fremover. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Om du har w7 32bit og 4 gb ram, vil du få mindre ut av ramen, en om du har w7 64bit. Åssen OS har du? Lenke til kommentar
Liteg0 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Om du har w7 32bit og 4 gb ram, vil du få mindre ut av ramen, en om du har w7 64bit. Åssen OS har du? Kjører W7 64. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå