Edorph Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 God kveld, kjære linuxguruer. Jeg har SuSE installert på datamaskinen min, og er godt fornøyd med det. En ting jeg derimot savner er litt mer trøkk i lyden - litt fyldigere lyd altså. Når jeg spiller musikk i Windows er det helt fint, der er bassen og alt fin-fint, men i SuSe er det verre. Musikken er helt hørbar og grei, ikke misforstå meg, men det mangler altså endel bass. Har 'alsamixer' installert, men når jeg dytter på bass eller treble slideren der, får jeg ingen hørbar forskjell - hverken opp eller ned. Det sitter et eldre SoundBlaster Live! 1024 fra Creative kort i maskinen. Jeg prøvde forøvrig å kjøre 'modprobe emu10k' (mener å huske at det load'et SB Live! modulen eller noe (?)), men modprobe var visst ikke installert. Lenke til kommentar
burre Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 sjekk ut : http://sourceforge.net/projects/emu10k1 Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Hei du! Har nesten samma lydkort som deg under SuSE 8.2 og får knalllyd. Problemet er sannsynligvis at du ikke har installert alsa. 1. Gå i YaST2 -> Install Remove Packages 2. Søk etter alsa, og sørg for at alle unntatt alsa-docs og balsa er merket (har en hake ved seg) 3. Hvis du bruker XMMS så velg alsa output-plugin under preferences Nå burde alt være som det skal Hvis ikke kan du sjekke om du har glemt noen instillinger i YaST2->Hardware->Sound MarcelSB Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 tenkte at jeg bare kunne skyte inn et lite spørsmål selv om kategorien ikke passer 100% da men : fins det programmer som kan styrke bassen i windows også? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 alex100: Advanced Controls for Volume Control Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Du må enable "tones" i alsamixer Hilsen en men emu10k1 kort. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 AMDfan, MarcelSB og burre - hjertelig takk! Enabling av tones og Alsa output gjorde absolutt susen! Bassen kan ikke stå på mye, da blir det veldig skurrete/buldrete/stygt, men på moderat nivå fungerer det utmerket! Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå