Lyngaas Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Heisann. Kjøpte meg en vifte til(3 pin) hvis jeg er riktig Akasa 120 mm Grønn LED HK er : MSI P55-CD53, Socket-1156 Men usikker på hvordan den viften kan kobles til siden Cpufan,sysfan1 og Sysfan2 er i bruk og usikker på hvordan den skal kobles til da? Ingen flere innganger som heter noe med fan i da. Please hjelp meg, usikker på om dette er riktig sted å poste? Lenke til kommentar
War Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Alle 3pin-kontakter som er hvite på hovedkortet kan brukes. Skal være mist 4 på det kortet. Har du ikke flere må du kjøpe en forgrener eller adapter til 4 pin fra psu. Lenke til kommentar
Lyngaas Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 hmm, jeg fant bare 3 3pin kontakter som er hvite, men også en som er svart. Men ikke den fjerde du prater om. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) En av de kan ha 4 pin og er til cpu. Finn produktet på hjemmesiden til produsenten og post link. Endret 5. desember 2010 av War Lenke til kommentar
Khani Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Her har sett litt på layoutet på hk og fant 3 stk viftekontakter. Hvor 1 er 4 pin og til cpu. Hvis du skal koble opp mange vifter i kabinettet kan en viftestyring være beste alternativ. Hvis du evt har en 5.25" plass/bay ledig i fronten kan kansje en av disse være noe hvis ikke så har nettbutikken små interne viftestyringer også: Link Endret 5. desember 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
War Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Du må nok bruke en slik eller tilsvarende som passer det du har ledig. Du kan også koble de sammen i serie om kontaktene har mulighet for det. Evt en egen viftekontroller. Jeg kjøpte for eks en slik som jeg har montert i pcen. Endret 5. desember 2010 av War Lenke til kommentar
Khani Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Den War nevnte øverst (Molex til 3 pin) gjør at viften kjører på 100% hele tiden. Plusset med en skikkelig viftestyring er at man selv kan kontrolere viftehastigheten etter behov. Endret 5. desember 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
War Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Viftekontroller er noe jeg anbefaler at man skaffer seg uansett. Her kan du justere etter behov, temp stiger ofte bare 1c med viften på 15 eller 40 DB, mye å hente her med tanke på lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå