J.I.Y Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 hei! jeg har tenkt og kjøpe meg en 1993 Volkswagen Golf VR6. men hører rykter om at disse har motorproblemer, er bare noe jeg fikk høre fra en kompis som var bilmekaniker. så jeg lurer på om det er noen som har god peiling? motoren er kjørt 195000km, forgje eier hadde byttet motoren å overhalt den. takk for alle svar! Lenke til kommentar
trra Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Med mindre du kan skru litt selv eller kompisen din kan skru billig for deg ville jeg holdt meg unna. Om motoren er er nylig overhalt og det er gjort bra burde det ikke være så mye å bekymre seg over motormessig, men skulle ting gå galt blir det fort dyrt. Det koster selvsagt mye mer å eie en Vr6 enn en 1,6 golf. Alt er dyrerer, forsikring, deler etc. Det positive er at dele utvalget er stort og prisene ok om du handler fra f.eks USA. Golf 3 er i utgangspunktet en enkel bil og lyden fra en VR6 er rå. Du må regne med at det kan bli endel skruing og bytting av deler på en gammel bil med stor motor, så om eier av bilen kan framvise kvittering for deler som er byttet er det en fordel. Har ikke eid VR6 selv, men en 1994 GTI 16v, det jeg oppleve som typiske feil var : Slitte bremser, motorfester, styreledd og generelt deler i understellet. Forøvrig kan jeg anbfale forumet til VACN, mye info om VR6 der. Endret 3. desember 2010 av trra Lenke til kommentar
J.I.Y Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 okei! takk for info! fattern er bilmekanikker så får skruhjelp der understellet var byttett og techtylbehandlet. (tror det er slik det skrives) selgeren sier at det ikke er noe slags tikking fra motor eller lignende. joda, på en gammel bil er det jo alltids noe som må gjøre med. men om man har tid og litt penger så går vel det greit. kjempe godt svar du har gitt meg! setter stor pris på det )) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå