Gå til innhold

Mystiske, uforklarlige hendelser

MrL

Anbefalte innlegg

Har du noen gang opplevd en eller flere uforklarlig hendelse? Man vet jo at det er mye bullshit ute og går, men samtidig er det ting man ikke finner svar på.

I sommer var jeg ute og tok bilder av huset mitt, bare noe jeg gjorde fordi jeg kjedet meg. Huset vårt er ganske stort, og vi bor i den ene halvdelen mens farmoren min bor i den andre. I ettertid så jeg igjennom bildene jeg tok, bare zoomte inn på noen vinduer, til jeg stoppet på et. Herregud tenkte jeg, har jeg blitt paranoid fordi det ser ut som min døde oldemor og oldefar står i vinduet og skikker rett på meg. Jeg tenkte ikke noe mer over det, og la saken død en stund.

Et par måneder senere kom fettern min på besøk. Jeg ga han ingen antydninger, men sa "Ser du noe som helst spesielt med dette bildet?". Men han trengte ikke å lete, for det gikk nærmere et sekund før ha sa "HERREGUD, det er jo oldemor og oldefar!". Han så det så lett at han faktisk begynte å lure på om jeg hadde redigert bildet.

Så som sagt, jeg sier ikke at jeg tror på spøkelser, og man kan finne mye rart hvis man leter i skyene også. Problemet her var at det var så forferdelig mye som stemte med det bildet: Høyden til oldefar, kjolen til oldemor, oldefar som ser ut som står i dress, de ser rett på meg, ikke aller minst sto dem i farmor sin del av huset, som gir ganske mye mening da hun er helt alene, og nesten akkurat som de "passer" på henne. Samtidig har det de siste årene skjedd en del merkelige ting i huset, som selv har fått mine ikke overtroiske foreldre til å lure..

Kan alt forklares med vitenskap og illusjoner, eller er det mer mellom himmel og jord?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kanskje legge ut bildet? ;)

Min mor fortalte meg at stikkontakten til et lys falt helt tilfeldig ut av støpselet, og kontakten har stått i veggen i lang tid, og virka veldig stødig. Dette skjedde mens hun satt i stua, og ingen var borte ved kontakten.

Av og til begynner doen å jobbe, uten at noen er inne på badet.

Tror selv ikke så veldig på spøkelser og slikt.

Lenke til kommentar

Du kan jo kanskje legge ut bildet? ;)

Min mor fortalte meg at stikkontakten til et lys falt helt tilfeldig ut av støpselet, og kontakten har stått i veggen i lang tid, og virka veldig stødig. Dette skjedde mens hun satt i stua, og ingen var borte ved kontakten.

Av og til begynner doen å jobbe, uten at noen er inne på badet.

Tror selv ikke så veldig på spøkelser og slikt.

Jeg vil la tråden lufte seg litt, samt vise det frem til noen kjente i jula og få tilbakemeldinger, så skal jeg etter det vurdere å legge det ut ;)

Lenke til kommentar

Wut?! Du kan ikke slenge ut dette her for så å vurdere å legge ut bilde om en måned eller to. Jeg trenger bilde i løpet av kvelden, hvis ikke får jeg ikke sove i natt. :ermm:

Haha, vell jeg kommer til å legge ut bildet en gang, men ikke enda som sagt. Det bildet var dog egentlig kun en liten hendelse(som muligens bare er en illusjon) av alt jeg har opplevd.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det var ikke meninga at denne tråden egentlig skulle handle om det bildet, men hendelser som du/dere synes er uforklarlige. Jeg vil se hvilket reaksjoner bilde skaper hos familiemedlemmer før jeg legger det ut her. Jeg har uannsett ikke bildet på den PCen jeg sitter på nå så

Lenke til kommentar

Husker en gang jeg sov i et gammel hus, som det selvfølgelig spøkte i ifølge ryktene. Jeg lå på sengen og hørte på musikk, fjernkontrollen lå på gulvet.

Så gikk lyden opp fra 4 til 7, så ned til 5. Og nei, jeg kan ikke forklare hvordan det skjedde

Dette er creepy

Skummel historie bak det bildet

Lenke til kommentar

Jeg tror dette er kødd. Du vil ikke poste bildet nå, fordi du trenger timer i photoshop for å redigere det. Hvis vi får se det i løpet av kvelden, er jeg tilbøyelig for å tro deg.

Vell for min del trenger du ikke å tro meg, men bare å fortelle meg hva du ser. Til alles skuffelse er det nok større sjangse for at jeg og fettern min er paranoid enn at det er 2 personer på bildet. Men det er greit, vi kan få denne paranoien avklart her og nå, uannsett kommer jeg ihvertfall ikke unna at skikkelsene på bildet har kjennetegn som minner om oldeforeldrene mine, illusjon eller ikke.

Bedøm selv, ser du noe?

Lenke til kommentar

Jøss, ja. Men filen var png. Noe som sier meg at det er redigert. Men like fullt, det så ekte ut. Er det tilfelle at det ikke er redigert er det skremmende, selv om det kan se ut som skygger og synsbedrag.

Du så det!? Bildet er kun åpnet i photoshop, croppet, og deretter lagt på en layer som forsterker linjene i bildet. Kanskje jeg ikke er paranoid alikevell :/

Lenke til kommentar

Jeg ser bare refleksjonen av den lampa som henger på veggen, jeg.

Nå har jeg stirret på det i et par minutter, og kan faktisk ikke finne noe som helst sammenheng med den lampa. Dessuten kan jeg se glimt av hele ansiktet(øyne, ører, munn, nest) samt noe av kroppen. Det gjelder begge personene.

EDIT: Ser lampa som refleksjon, men for min del ser det ut som det står en person foran lampa

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...