Patience Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Noe du må forstå, kjære trådstarter - er at det er irrelevant hva du føler er trygt. Det er irrelevant hvordan du mener man skal kjøre bil. Du er uerfaren, og du må innse at dette vet du rett og slett ingenting om. Du kjører som de aller fleste på din egen alder som nettopp har tatt lappen; Dere er verdensmestre i trafikken. Dere har sett på andre og dannet dere et bilde at sånn og sånn vil jeg også kjøre når jeg får meg bil.. Saken er, at under oppkjøring skal du kjøre slik at du er en sikker og trygg medtrafikant. Når du kjører med to hender på rattet, så er det ikke bare for at du skal holde det godt fast, nei det er også fordi du har forskjellig reaksjonstid på høyre og venstre-svinger med bare en hånd. Det i tillegg til at du får påslag for reaksjonstiden det tar å få den andre hånda på rattet i en nødssituasjon. Beklager, men med den innstillingen er du en trafikant man helst ikke bør møte på der du kommer i BMW'en din, sitter med setet i baksetet så du såvidt ser over dashbordet - med en hånd på rattet.. fordi det er kult. Og fordi du mener det er trygt å kjøre slik. Men hva vet egentlig du? Er du klar over hvor ung du er? Kjør med begge henda på rattet gutt!! Hilsen en som har kjørt skadefritt i over 16 år Det at du sier at det å være trygg er irellevant sier meg det at du ikke vet hva du snakker om! Det sier også at du bør lære deg å lese; Det står ikke at "det å være trygg er irrelevant".. det står at "det er irrelevant hva DU FØLER er TRYGT".. Som i "det DU FØLER er trygt, er ikke nødvendigvis det" klart han sa masse riktig, men mye usaklig og! Siden dere er så erfaren bør dere skjønne at slik er ungdommen før de får lappen, tøff i trynet osv osv, så når de endelig får lappen og kjører selv, får noen skrekkopplevelser så roer man seg, slik er livet! Det er nok dessverre stor forskjell på ungdom og ungdom. Noen kjører faktisk med hodet over skuldra, og ikke i bagasjerommet -Snip- Du må være gøy å ha med på fest! Kunne du kritisert litt mindre kanskje? Jada, jeg er gøy å ha med på fest Kritikken kommer til sin rett her; Trådstarter strøk mest sannsynlig fordi han ikke kjørte sikkert, men tror selv det er sikkert. Kjøreskolene og sensorene rund om kring i norges land tar feil hele bunten ....tror vedkommede Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Noe du må forstå, kjære trådstarter - er at det er irrelevant hva du føler er trygt. Det er irrelevant hvordan du mener man skal kjøre bil. Du er uerfaren, og du må innse at dette vet du rett og slett ingenting om. Du kjører som de aller fleste på din egen alder som nettopp har tatt lappen; Dere er verdensmestre i trafikken. Dere har sett på andre og dannet dere et bilde at sånn og sånn vil jeg også kjøre når jeg får meg bil.. Saken er, at under oppkjøring skal du kjøre slik at du er en sikker og trygg medtrafikant. Når du kjører med to hender på rattet, så er det ikke bare for at du skal holde det godt fast, nei det er også fordi du har forskjellig reaksjonstid på høyre og venstre-svinger med bare en hånd. Det i tillegg til at du får påslag for reaksjonstiden det tar å få den andre hånda på rattet i en nødssituasjon. Beklager, men med den innstillingen er du en trafikant man helst ikke bør møte på der du kommer i BMW'en din, sitter med setet i baksetet så du såvidt ser over dashbordet - med en hånd på rattet.. fordi det er kult. Og fordi du mener det er trygt å kjøre slik. Men hva vet egentlig du? Er du klar over hvor ung du er? Kjør med begge henda på rattet gutt!! Hilsen en som har kjørt skadefritt i over 16 år Det at du sier at det å være trygg er irellevant sier meg det at du ikke vet hva du snakker om! Det sier også at du bør lære deg å lese; Det står ikke at "det å være trygg er irrelevant".. det står at "det er irrelevant hva DU FØLER er TRYGT".. Som i "det DU FØLER er trygt, er ikke nødvendigvis det" klart han sa masse riktig, men mye usaklig og! Siden dere er så erfaren bør dere skjønne at slik er ungdommen før de får lappen, tøff i trynet osv osv, så når de endelig får lappen og kjører selv, får noen skrekkopplevelser så roer man seg, slik er livet! Det er nok dessverre stor forskjell på ungdom og ungdom. Noen kjører faktisk med hodet over skuldra, og ikke i bagasjerommet -Snip- Du må være gøy å ha med på fest! Kunne du kritisert litt mindre kanskje? Jada, jeg er gøy å ha med på fest Kritikken kommer til sin rett her; Trådstarter strøk mest sannsynlig fordi han ikke kjørte sikkert, men tror selv det er sikkert. Kjøreskolene og sensorene rund om kring i norges land tar feil hele bunten ....tror vedkommede BURN, hehe Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Skjønner ikke hva dere fortsatt kakler for. Trådstarter har hatt ny oppkjøring, og har tydeligvis vist seg skikket til å inneha førerkortet for bil. Punktum. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Skjønner ikke hva dere fortsatt kakler for. Trådstarter har hatt ny oppkjøring, og har tydeligvis vist seg skikket til å inneha førerkortet for bil. Punktum. Joda, og dessverre viser holdningene til TS her at h*n kanskje ikke burde ha fått førerkortet ennå på en stund.. 1 Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Skjønner ikke hva dere fortsatt kakler for. Trådstarter har hatt ny oppkjøring, og har tydeligvis vist seg skikket til å inneha førerkortet for bil. Punktum. Joda, og dessverre viser holdningene til TS her at h*n kanskje ikke burde ha fått førerkortet ennå på en stund.. holdning er ikke alltid den samme i praksis som det den er her på forumet, er tross alt et forum... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Skjønner ikke hva dere fortsatt kakler for. Trådstarter har hatt ny oppkjøring, og har tydeligvis vist seg skikket til å inneha førerkortet for bil. Punktum. Joda, og dessverre viser holdningene til TS her at h*n kanskje ikke burde ha fått førerkortet ennå på en stund.. holdning er ikke alltid den samme i praksis som det den er her på forumet, er tross alt et forum... Det er jeg enig i Lenke til kommentar
Athey Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Beklager at jeg bumper tråden, men lurte på om dere er enige med sensor: "Kjøremåten var ikke i tråd med andres behov og gir ikke god nok samhandling og avvikling Gjennomgående feil: 1. Kjøretøybehandling (rattbruk) 2. Fartstilpassing (sentrum, boligstrøk) 3. Trafikktilpassing (planovergang og rygging)" Punkt nummer en er forsåvidt greit. Jeg holdt venstrehånden på kl. 10 og høyrehånden kl 4, og glemte meg bort noen ganger og holdt hånda på girspaken. Nummer to derimot, der fikk jeg kjeft for å ha kjørt for sakte gjennom boligstrøk (30 i 50 sone). Det var uoversiktlig, og hekker på siden av veien som gjorde at jeg ikke så biler fra høyre før de var omtrent midt ute i veien. Dette var ikke en forkjørsvei. Derfor holdt jeg 30 her. I sentrum var det flere stygge fartsdumper, som gjorde at demperne skrek når jeg kjørte over dem i 25km/t (30 sone), derfor kjørte jeg over disse i 15-20km/t og lå vel i ca 25km/t resten av strekningen. Punkt tre gikk ut på at jeg ikke tittet nok bakover når jeg rygget inn i et felt på en oppmerket parkeringsplass. Jeg vekslet hele tiden med å se i speilene og å snu meg bakover, men skulle her ha sett bakover hele tiden. I tillegg skulle jeg ha tittet til høyre og venstre når jeg kjørte over en planovergang med bom og lys inne i Askim sentrum, men jeg tittet bare til høyre på grunn av en syklist som kom inn foran meg. Holder dette til å stryke synes dere? Endret 11. mai 2011 av Athey Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Punkt nummer en er forsåvidt greit. Jeg holdt venstrehånden på kl. 2 og høyrehånden kl 4, og glemte meg bort noen ganger og holdt hånda på girspaken. Hvordan holder du på rattet? Høres latterlig ut å sitte med venstrehånden loddrett over høyrehånden. Satser på skrivefeil? Nummer to derimot, der fikk jeg kjeft for å ha kjørt for sakte gjennom boligstrøk (30 i 50 sone). Det var uoversiktlig, og hekker på siden av veien som gjorde at jeg ikke så biler fra høyre før de var omtrent midt ute i veien. Dette var ikke en forkjørsvei. Derfor holdt jeg 30 her. Sa du i fra om dette når du kjørte? I sentrum var det flere stygge fartsdumper, som gjorde at demperne skrek når jeg kjørte over dem i 25km/t (30 sone), derfor kjørte jeg over disse i 15-20km/t og lå vel i ca 25km/t resten av strekningen. At du ikke lå i 30 km/t resten av tiden er nok det avgjørende her. Fartshumper sakker man jo ned før, men resten av tiden burde du ha holdt fartsgrensen med mindre det var noe som hindret deg i å gjøre det. Når du kjører for sakte viser du til sensor at du ikke er erfaren og trygg nok til å holde fartsgrensen. Punkt tre gikk ut på at jeg ikke tittet nok bakover når jeg rygget inn i et felt på en oppmerket parkeringsplass. Jeg vekslet hele tiden med å se i speilene og å snu meg bakover, men skulle her ha sett bakover hele tiden. Høres litt ut som en bagatell, jeg tror jeg brukte både speil og så bakover når jeg rygget inn på en parkeringsplass på slutten av oppkjøringen min. Fikk ingen kommentarer om det. I tillegg skulle jeg ha tittet til høyre og venstre når jeg kjørte over en planovergang med bom og lys inne i Askim sentrum, men jeg tittet bare til høyre på grunn av en syklist som kom inn foran meg. Dum feil å gjøre, og du hadde nok ikke klart å ro deg bort fra den. Holder dette til å stryke synes dere? Nå er ikke jeg sensor, men det kan virke som du mangler litt mengdetrening for å bli komfortabel og trygg på bilen og trafikkbildet. Lenke til kommentar
Athey Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Mente kl 10 og kl 4, det er en dum uvane jeg har hatt nå i en god del år. Det som irriterer meg er at jeg kjørte ekstra forsiktig på oppkjøringa i forhold til i kjøretimene. Hadde jeg kjørt som jeg pleier hadde jeg mest sannsynlig bestått. Jeg ble på en måte straffet for å ha vært altfor aktsom, men samtidig er jo ikke det helt bra på grunn av at jeg da sinker trafikken. Og ja, jeg sa ifra at jeg lå i 30 i 50 sonen på grunn av at strekningen var uoversiktlig. Endret 11. mai 2011 av Athey Lenke til kommentar
Athey Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Har fått snakket med sensor igjen, nå som jeg har fått roet meg ned. Det hun sa jeg gjorde feil var måten jeg holdt rattet på, og at jeg ikke tok hensyn til at andre bilister ville holde fartsgrensen, og det var også kombinasjonen av dette at jeg strøk. Edit: Må legge til at den samme sensoren lot ei jente få førerkort selv om hun brøt vikeplikten tre ganger. Jeg mener ikke å være grinete, men jeg synes kjøringen min var bra. Man er tross alt ikke verdensmester når man kommer til oppkjøringen. Endret 12. mai 2011 av Athey Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Mente kl 10 og kl 4, det er en dum uvane jeg har hatt nå i en god del år. Det som irriterer meg er at jeg kjørte ekstra forsiktig på oppkjøringa i forhold til i kjøretimene. Hadde jeg kjørt som jeg pleier hadde jeg mest sannsynlig bestått. Jeg ble på en måte straffet for å ha vært altfor aktsom, men samtidig er jo ikke det helt bra på grunn av at jeg da sinker trafikken. Og ja, jeg sa ifra at jeg lå i 30 i 50 sonen på grunn av at strekningen var uoversiktlig. Som jeg har nevnt tidligere. Er man for passiv/forsiktig stryker man tvert. Ingen overraskelse her. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Svar til trådstarter: Jeg vil hevde at det er det, ja. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Nå vet ikke jeg hvor langt denne tråden har gått. Men dama mi strøk første gangen fordi hun hadde en sensorlærling som hadde eksamen (altså, han hadde med seg enda en sensor som skulle følge med på at lærlingen var kritisk nok). Og da strøk dama fordi hun kjørte i 52 i en 50 sone. Så det jeg kan tenke meg er at i og med at sensoren du har hatt er relativt fersk er at hun fulgte reglene til punkt og prikke, som hun for øvrig også gjorde på sin egen eksamen. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 trådstarter her igjen. Har nå hatt lappen siden januar og lever fortsatt, hehe var det jeg og tenkte på, ferskinger er somregel de dårligste sensorene! Lenke til kommentar
Athey Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Nå vet ikke jeg hvor langt denne tråden har gått. Men dama mi strøk første gangen fordi hun hadde en sensorlærling som hadde eksamen (altså, han hadde med seg enda en sensor som skulle følge med på at lærlingen var kritisk nok). Og da strøk dama fordi hun kjørte i 52 i en 50 sone. Så det jeg kan tenke meg er at i og med at sensoren du har hatt er relativt fersk er at hun fulgte reglene til punkt og prikke, som hun for øvrig også gjorde på sin egen eksamen. Jeg hadde også en sensorlærling i bilen. Han satt baki, men kan han ha hatt eksamen mon tro? Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Nå vet ikke jeg hvor langt denne tråden har gått. Men dama mi strøk første gangen fordi hun hadde en sensorlærling som hadde eksamen (altså, han hadde med seg enda en sensor som skulle følge med på at lærlingen var kritisk nok). Og da strøk dama fordi hun kjørte i 52 i en 50 sone. Så det jeg kan tenke meg er at i og med at sensoren du har hatt er relativt fersk er at hun fulgte reglene til punkt og prikke, som hun for øvrig også gjorde på sin egen eksamen. Jeg hadde også en sensorlærling i bilen. Han satt baki, men kan han ha hatt eksamen mon tro? Hvis lærlingen satt bak, så trro jeg dette vil si at lærlingen var med i bilen for å få litt "praktisk" erfaring for å se hvordan den utdannede sensoren taklet forskjellige situasjoner osv. Dersom det er eksamen, vil jeg tro at lærlingen og sensoren bytter plass. Det er jo da tross alt lærlingen skal vise hva han/hun kan. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 trådstarter her igjen. Har nå hatt lappen siden januar og lever fortsatt, hehe var det jeg og tenkte på, ferskinger er somregel de dårligste sensorene! Eventuellt dei beste. Spørsmålet er korleis du måler ein god eller dårlig sensor. I mine auger så er ein god sensor ein sensor som lukker bort personer som ikkje endå er skikka til å ha førerkort (forutsetter lik behandling). Du er ikkje ein god sensor dersom du gir alle bestått for å være snill. Det er dette som er grunnen til at det er heilheitsinntrykket til sensor som bestemmer om du stryker eller består, ikkje nødvendigvis antallet formelle feil. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 for meg er en sensor god når han bruker skjønn og logisk tenkning. En sensor som priker bort på ALT som så og si er unødvendig(som en hånd på rattet) er for meg en dårlig sensor! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Då er vi nok uenige i definisjonen av ein god sensor. det å holde begge henda på rattet er ein god vane som gjer det lettare å halde kontroll på bilen dersom du skulle punktere, kjøyre utfor asfaltkanten, ned i eit hol eller rett og slett berre må ta ein brå manøver. Det er greit nok at mange etterkvart slutter å halde begge henda på rattet, men det er ingen grunn til at sensor skal la deg stå på oppkjøyringa dersom du alt før du har fått sertifikatet har lært deg denne uvanen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå