Gå til innhold

Er dette grunn nok til å stryke på oppkjøring?


Daniboy89

Anbefalte innlegg

Å holde en arm på rattet er ikke en fare for andre traffikanter, jeg for min del føler meg tryggere når jeg kjører med en hånd. Har alltid den andre armen klar!

Dummeste jeg har hørt hva bilkjøring angår...

Om du treffer en hump som er stygg nok vil rattet bli revet ut av handa di! Om du har begge hender på rattet derimot...

 

Sensoren har strøket deg med all mulig grunn...

 

Hadde vært moro å se deg forklare det du sier til Martin Schancke...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å holde en arm på rattet er ikke en fare for andre traffikanter, jeg for min del føler meg tryggere når jeg kjører med en hånd. Har alltid den andre armen klar!

Klar til kva? Å gire, dra i håndbrekket, trykke på radioen, ta telefonen?

 

I ein faresituasjon er det snakk om å ha kontroll på pedalene og rattet, sidan hendene ikkje er så greit å bruke på pedalene bør dei være på rattet.

 

Det er sjølvsagt skjønn med i ein sånn vurdering, men finnes det detaljerte punkter for ein sensor som dei skal stryke etter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sensor skal da ikke snakke noe nevneverdig under oppkjøring, han er jo bare passasjer og skal være med ut på tur. Unntakene er selvsagt veianvisning.

 

Helt riktig at han strøk deg på håndposisjonen, dette burde kjørelæreren lært deg på forhånd, du har mer enn nok tid til å legge til deg uvaner når du har bevist at du er god nok til å få øve deg i trafikken på egenhånd.

Lenke til kommentar

han sa til meg dagen før at det var greit med en hånd!

 

Da burde man kanskje lure på om det er sensoren eller kjørelæreren som er udugelig her. Alle som har tatt en eneste kjøretime vet godt om ti-på-to regelen, samtlige kjørelærere innprenter det fra dag én. Du får nok belage deg på å kjøre opp på nytt, klagen din kommer garantert ikke til å bli tatt til følge ved en slik feil.

Lenke til kommentar

Sensor skal da ikke snakke noe nevneverdig under oppkjøring, han er jo bare passasjer og skal være med ut på tur. Unntakene er selvsagt veianvisning.

 

Helt riktig at han strøk deg på håndposisjonen, dette burde kjørelæreren lært deg på forhånd, du har mer enn nok tid til å legge til deg uvaner når du har bevist at du er god nok til å få øve deg i trafikken på egenhånd.

 

Hun kunne gjort det for egen sikkerhet.

Lenke til kommentar

Å holde en arm på rattet er ikke en fare for andre traffikanter, jeg for min del føler meg tryggere når jeg kjører med en hånd. Har alltid den andre armen klar!

Akkurat den uttalelsen der beviser vel at du ikke er klar for trafikken riktig enda. Kjører man med lavprofil er det ekstra viktig å holde to hender på rattet. Hva om du for eksempel punkterer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

uansett så burde sensor ha sagt ifra om det fra første meter! litt god moral må være lov!

Helt enig! I tillegg burde sensor alltid opplyse om hvilke veier som har vikeplikt, og minne deg på å sjekke blindsonen i rundkjøringer og ved feltbytte, minne deg på å kjøre økonomisk, alltid annonsere fartsgrensen der du kjører og de fartsgrensene som kommer fremover... :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Å holde en arm på rattet er ikke en fare for andre traffikanter, jeg for min del føler meg tryggere når jeg kjører med en hånd. Har alltid den andre armen klar!

Akkurat den uttalelsen der beviser vel at du ikke er klar for trafikken riktig enda. Kjører man med lavprofil er det ekstra viktig å holde to hender på rattet. Hva om du for eksempel punkterer?

 

Og det eksempelet der er kanskje det beste eksempelet på hvorfor man alltid skal ha to hender på rattet. Ihvertfall i høye hastigheter. Ikke mye som skal til før bilen havner i feil kjørefelt eller av veien med punktering i høy hastighet.

Men alt etter situasjonen. Nå har vel ikke trådstarter forklart hvor lenge det var snakk om ? Men over lengre strekker i høy hastighet er ikke helt bra.

Lenke til kommentar

Om du mener det er mer forsvarlig å kjøre i 70 enn rundt 80 i 80-sonen pga dårlig føre synes jeg dette er en grei beslutning som du tar som fører av bilen.

 

Angående rattet kjører jeg selv ofte med bare én hånd på rattet. Ofte føler jeg dette gir bedre "balanse" (mindre vingling" i kjøringen, pga bilen ikke vingler frem og tilbake om jeg "vrir" på overkroppen og dermed trekker i armene.

 

Det kan "virke" useriøst å kjøre på motorveien (på glatten) med bare én hånd, men jeg ser ingen grunn til at dette skal gjøre situasjonen farlig.

 

Vil nevne at jeg har liten erfaring med bilkjøring.

Lenke til kommentar

Å holde en arm på rattet er ikke en fare for andre traffikanter, jeg for min del føler meg tryggere når jeg kjører med en hånd. Har alltid den andre armen klar!

Akkurat den uttalelsen der beviser vel at du ikke er klar for trafikken riktig enda. Kjører man med lavprofil er det ekstra viktig å holde to hender på rattet. Hva om du for eksempel punkterer?

 

kjører du med to hender på rattet til en hver tid? NEI, ingen gjør det!!

Lenke til kommentar

Å holde en arm på rattet er ikke en fare for andre traffikanter, jeg for min del føler meg tryggere når jeg kjører med en hånd. Har alltid den andre armen klar!

Akkurat den uttalelsen der beviser vel at du ikke er klar for trafikken riktig enda. Kjører man med lavprofil er det ekstra viktig å holde to hender på rattet. Hva om du for eksempel punkterer?

 

kjører du med to hender på rattet til en hver tid? NEI, ingen gjør det!!

Det er en dårlig vane som de fleste pådrar seg etter å ha kjørt en god stund... det betyr ikke at du også du, som nybegynner, bør gjøre det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...