Gå til innhold

Er Coca-Cola som vin??

Anbefalte innlegg

Å servere cola er vitenskap. For det første må den være så fersk som mulig, helst mer enn 6 mnd igjen før den går ut på dato. Så må den avkjøles sakte i kjøleskap til ca 3grader. Rask kjøling i fryser ødelegger mye av smaken.

Servering må skje i et avkjølt glass, uten isbiter, og man må helle sakte, med glasset på skrå, for unngå for mye kullsyretap. Drikkes med en gang. :lol:

Dessuten, 1,5L flasker er for tapere. 0,5L og glassflasker er det eneste som er drikkbart. Og ja, jeg drikker mange flasker om dagen hvis noen lurte. 8)

pøh! KUN glassflasker som er for ekte nytere! 0.5 går såvidt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å servere cola er vitenskap. For det første må den være så fersk som mulig, helst mer enn 6 mnd igjen før den går ut på dato. Så må den avkjøles sakte i kjøleskap til ca 3grader. Rask kjøling i fryser ødelegger mye av smaken.

Servering må skje i et avkjølt glass, uten isbiter, og man må helle sakte, med glasset på skrå, for unngå for mye kullsyretap. Drikkes med en gang. :lol:

Dessuten, 1,5L flasker er for tapere. 0,5L og glassflasker er det eneste som er drikkbart. Og ja, jeg drikker mange flasker om dagen hvis noen lurte. 8)

CP? O.25 flasker (Glass) er det som duger! :yes::yes:

Lenke til kommentar

pøh! KUN glassflasker som er for ekte nytere! 0.5 går såvidt.

Enig der. Glass er 100ganger mye bedre enn plast. heldigvis selger vi kun cola i glass her på jobb. 10 kr flaska for meg er jo ikke såååå ille. (vanlig pris er 33). Så nå nyter jeg en nyåpnet iskald en.... Jeg har faktisk kjølt ned glasset bare for å prøve, og må si at resultatet er sjef :woot:

Lenke til kommentar

ok, her er det frem med pisken. cola på 0.5 plastflasker er horribelt, dvaskere cola får du kun på dispenser. 1.5L er faktisk mye bedre, dvs. helt til du har drukket 2/3, da er den som regel blitt grusom :).

kun glass og box. og helst skal den være litt slushy, mmm

Lenke til kommentar

ok, her er det frem med pisken. cola på 0.5 plastflasker er horribelt, dvaskere cola får du kun på dispenser. 1.5L er faktisk mye bedre, dvs. helt til du har drukket 2/3, da er den som regel blitt grusom :).

kun glass og box. og helst skal den være litt slushy, mmm

Er det bare meg, men jeg synes at colan får litt "metall" smak av å være på box. Seff bedre enn plast, men ikke helt som på glassflaske.

Hmmm slushy er jo rebelsk. Is tar jo vekk kullsyra. OM du vil ha slushy, kjøp deg en cola slush :p

Lenke til kommentar

Er det bare meg, men jeg synes at colan får litt "metall" smak av å være på box. Seff bedre enn plast, men ikke helt som på glassflaske.

Hmmm slushy er jo rebelsk. Is tar jo vekk kullsyra. OM du vil ha slushy, kjøp deg en cola slush :p

nei nei, slettes ikke, jeg snakker om når den såvidt har begynt å danne is-krystaller men uten å forringe kullsyre nivået.

kjøper man tysk box cola fra svenske grensen bør man ikke forvente så mye, men den norske (som er tappet i sverige :p) er bedre enn på glass synes jeg. på box så bevares kullsyre, farge og smak bedre.. gamle boxer tar kanskje litt fra boxen, cola er jo den verste syra ^_^;

Lenke til kommentar

en ting jeg som en stor cola elsker ha funnet ut er at skulle jeg handlet mitt daglige cola forbruk i 0.5 L flasker så hadde mamma å pappa vært konkurs. Jeg drikker ca. 2 - 3 L hver dag. å på fredags kvelden så går det ca. 6L ++.. Så Det som er tingen med 1.5 det er at dem må være VELDI nedkjølt!! Å du må kjøpe deg noen colaglass!!!! Så heller du colaen oppi glasset å drikker. heslt m/ isbiter, men drikk fort, vist ikke blir colaen ekkel.. :p

Når jeg drikker fra flaske så vipper jeg sikkert 50 ganger på 0.5 flasken å sikkert 200 på 1.5 flasken. For hvert vipp mister man litt kulsyre. Så jeg drikker 1.5 fra glass. ;) 3 vipp å colaen er ferdi.

Lenke til kommentar

kjøper man tysk box cola fra svenske grensen bør man ikke forvente så mye, men den norske (som er tappet i sverige :p) er bedre enn på glass synes jeg.^_^;

Må nok rette på deg der, den norske colaen er tappet på Lørenskog.

Lenke til kommentar

Cola er det beste jeg vet

Masse Cola gjør deg fet

Cola er nesten bedre enn sex

Men deffinitivt bedre enn tex mex

Racer vi om Cola, er jeg alltid først

Snakkes det om Cola, blir jeg alltid tørst

Kunne jeg fått så mye cola jeg vil

Ville det vært super chill

Cola er min beste venn

Har du prøvd å drikke Cola med penn?

Drikk Cola og slå deg løs

Beste jeg vet er Cola og tøs!

|king_m|ephisto - 2003

Lenke til kommentar

Masse Cola gjør deg fet

Cola er min beste venn

|king_m|ephisto - 2003

LOLOLOLOL

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Masse Cola gjør deg fet

Cola er min beste venn

|king_m|ephisto - 2003

Masse Cola gjør deg fet <-- Uhm, da skal du jaggu me drike mye! :yes:

Lenke til kommentar

Må nok rette på deg der, den norske colaen er tappet på Lørenskog.

der må nok jeg rette på deg, her er det snakk om box cola. har du noen gang tatt deg tid til å lese hva som står på boxen?

"tilberedt av coca-cola drycker sverige ab med tillatelse fra the coca-cola company. importert av coca-cola drikker as."

what you say now, hmmm?

Lenke til kommentar

Masse Cola gjør deg fet

Cola er min beste venn

|king_m|ephisto - 2003

hahaha!! konge! rett og slett konge! :woot:

jeg tror jeg må teste å drikke cola med en penn.. :yes:

Lenke til kommentar

Masse Cola gjør deg fet

Cola er min beste venn

|king_m|ephisto - 2003

hahaha!! konge! rett og slett konge! :woot:

jeg tror jeg må teste å drikke cola med en penn.. :yes:

*vente på resultat* du må skrive hvordan det gikk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...