Snurre2000 Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Har prøvd meg på å lage noen enkle animasjonsfilmer (modelleire ol.) men disse videoene har blitt ganske simple og kjedelige Jeg har derfor begynt å legge til noen ekstra effekter i photoshop, dette har som oftest ført til at bildene får flere "layers" og formatet blir dermed forrandret til psd/pdd. Men dette formatet funker ikke å bruke "animation wizard" Jeg må derfor forrandre alle bildene (flere hundre) til jpg. manuelt.... Eller må jeg det? Har hørt at folk har snakket om noe som heter "batch". Kan dette hjelpe meg? I så fall, hvordan funker dette? På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Ulead har laget noe som heter Ulead smartsaver pro. Det er en batchconverter for bilder. Det funker på bilder, men vet ikke hvilke filformater det er støtte for. Sjekke hos Ulead, kanskje? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Har ikke Photoshop foran meg akkurat nå, men vet at du kan lage en "action" som er en makrofunksjon i ps. hmm... mener å ha lest om noe som kalles for "Droplet" også. ....... sry, men uten ps foran meg er det litt vanskelig å huske Litt hjelp iaf. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 kan vel lage batch i photoshop? som lagrer alle bildene som jpg... [edit:]ser at picachu nevner dette, som en action, det var det jeg tenkte på... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Ugh.. å forandre alle bildene (flere hundre) til *.jpg manuelt er kjederlig. Men det slipper man å gjøre heldigvis, ved å bruke Actions. Lenke til kommentar
Maja Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Eller bruk acdsee, merk alle bildene, høyreklikk og velg convert; så er det bare å trykke OK; går så fint så! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå