H?rselsvern Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Heisann.. har en volvo som begynner å nærme seg 100 k med stormskritt, og lurer egnetlig bare på hva som utføres på en 100 k service, og ca pris på dette, kostbar? lokgisk nok tenker jeg at 100 k er ett stort rundt tall, hvor mange ting har behov for å skiftes ut. Er snakk om en 07 modell med 2.0 Diesel 136 hesteren.. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Dra innom et Volvo verksted i morgen så finner du det ut. At det er kostbart må man regne med når bilen skal inn på verksted. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 trodde hele poenget med et forum var at man kunne få erfaringer fra andre brukere, men der tok jeg grådig feil gitt - my bad Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Hvis du kan gi meg et reg.nr. kan jeg prøve å finne det ut for deg Endret 2. desember 2010 av vbjornevik Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 trodde hele poenget med et forum var at man kunne få erfaringer fra andre brukere, men der tok jeg grådig feil gitt - my bad Ingen her har fasisten på hva alle bilmerkene utfører på de forskjellige servicene. Om du går innom volvo som sagt så får du vite pris og hva som utføres Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Har som sagt kanskje mulighet å finne det ut, men trenger et reg.nr. som utgangspunkt, ellers blir det veldig tungvindt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Kan gjette regreim, viftereim, oljefilter, luftfilter, kupefilter, olje, sjekking av vann, bremsevæske, servovæske. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Priser kan du finne på http://www.mekonomen.no/ Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Har som sagt kanskje mulighet å finne det ut, men trenger et reg.nr. som utgangspunkt, ellers blir det veldig tungvindt. takker for hjelpsomheten, men vil helst ikke kringkaste det på internett Jimbolaia Jones: dette ga ihvertfall en indikasjon takker så meget.. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Har du mer info om bilen, kan det også hjelpe. Som f.eks. hvilken Volvo det er snakk om, og en eventuell motorkode Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 det er en 07 C30 2.0 Diesel 136 HK motorkoden har jeg desverre ikke for hånden Lenke til kommentar
snitcher Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Snap Drive er jo også et godt alternativ, Hørt at avdelingen på Jessheim er meget bra. Tlf 03010. www.snapdrive.no Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Vel, bruker du et Volvo verksted får du vel "Volvo Service To-null". Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 det er en 07 C30 2.0 Diesel 136 HK motorkoden har jeg desverre ikke for hånden Motorkoden på den der er D4204T Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Volvo C30 2,0 D - D4204T - K - 2006-2010 1 Skift motorolje og oljefilter 2 Tapp vann fra drivstoffilter (Diesel) 3 Kontroller nivå for alle væsker 4 Aktiver indikator for serviceintervall (Se bilde) 5 Kontroller håndbremsefunksjon 6 Kontroller horn 7 Kontroller frontlykter og ekstralykter for funksjon og innstilling. Kontroller høydejusteringsfunksjonen 8 Kontroller ruter og lykte visker/vaskeranlegg (Husk væske nivå) 9 Kontroller funksjon av sikkerhetsseler (Se også etter skader på selve selebånd) 10 Kontroller dekktetningssett, hvert 4. år, se etikett. 11 Skift pollenfilter 12 Kontroller alt lys både utvendig og innvendig 13 Kontroller motor, girkasse, differensiale 14 Kontroller hjul for skader på dekk og felger, kontroller dekktrykket 15 Kontroller bremser foran og bak 16 Stempling av servicehefte 17 Rengjøring av ratt og grep etter service 18 Kontroller kjølevæskens frostbeskyttelse 19 Kamakseltannrem utskiftes (Intervall: se vigtigt) Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå