Singularitet Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hei. Holder på å sette opp en hjemmeserver nå(Ubuntu. Fikk oppretta delte mapper på den, og overført filer dit med en XP PC. Men nå får jeg ikke tilgang til Serveren via nettverket mitt. Hvis jeg prøver å gå via "Nettverk" på Ubuntu Serveren så kommer det opp "Kan ikke montere lokasjon" "Klarte ikke å hente liste over delte ressurser fra tjener" Bruker kombimodem Zyxel P-2602HWT-F3. Har full tilgang til andre delte mapper i nettverket, både mellom Ubuntumaskiner og XP... Lenke til kommentar
Sir.abnouy Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Hallo`en! Det har skjedd med det før med meg. Jeg gikk til ``standard gateway`en`` min og restarte hele.... Etter en stund så funka det for meg. Hvis du har tilgang til alt, så har du tilgang til ``standard gateway`en`` din. Sjekk detaljene der... Håper det hjelper... Mr.santhan Endret 2. desember 2010 av Mr.Santhan Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Skal prøve det etterpå, når jeg tenker etter så var det vel etter en restart av routeren at jeg mista tilgangen. Jeg burde kanskje sette opp en fast egen IP på den PCen jeg skal ha som server?? Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Nå har jeg slått av multimodem flere ganger og problemet er der fortsatt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå