taannoe Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Byttet bilbatteriet her forleden, etter batteribyttet funket ikke fjernlåsingen til nøkkelen. Er installert DEFA-alarm (tror det er 800 serien). Fant tak i pin-koden for å programmere fjernkontrollen på nytt, men får ingen repsons om at den registrerer nøkkelen. Den registrerer DEFA-nøkkelen, men ikke orginalnøkkelen (heller ikke reservenøkkelen). Etter at jeg prøvde å programmere nøkkelen, så dukket startsperresymbolet opp, og motoren dør ut etter bare 1-2sek. Har lest at hvis startsperren ikke får noen kode fra nøkkelen under oppstart, slår startsperren inn. Er det DEFA-alarmen som har slått seg vrang, eller er det startsperren som er problemet? Eller er det noe annet? Det er snakk om en Audi A4 1.8TQ 2003mod. Håper på svar Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Du må vel inn på styreenheten med en tester og deaktivere/nullstille startsperren, vil jeg tro. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Var bilen helt strømløs når du byttet batteri? (Nyere) tyske biler er vel svært lite glad i dette, og det finnes en del skrekkeksempler der enkle batteribytter har ført til at bilen må fraktes til verksted for omprogrammering, noe som har kostet eierne dyrt. Derfor blir blandt annet flere Mercedes (etter hva jeg har fått med meg) levert med et sktra backupbatteri som holder på instillingene til ECU med mer. Bytta batteri på min egen bil tidligere i uka, og på batteriet jeg gikk i anskaffelse av var det en advarsel om at elektronikken kunne bli nullstilt dersom man gjorde systemet strømløst, og at man dermed kunne få problemer med startsperre. Om det er dette som har skjedd i ditt tilfelle kan du nok finne ut av ved å ta en telefon til verkstedet. Lenke til kommentar
taannoe Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Var bilen helt strømløs når du byttet batteri? (Nyere) tyske biler er vel svært lite glad i dette, og det finnes en del skrekkeksempler der enkle batteribytter har ført til at bilen må fraktes til verksted for omprogrammering, noe som har kostet eierne dyrt. Derfor blir blandt annet flere Mercedes (etter hva jeg har fått med meg) levert med et sktra backupbatteri som holder på instillingene til ECU med mer. Bytta batteri på min egen bil tidligere i uka, og på batteriet jeg gikk i anskaffelse av var det en advarsel om at elektronikken kunne bli nullstilt dersom man gjorde systemet strømløst, og at man dermed kunne få problemer med startsperre. Om det er dette som har skjedd i ditt tilfelle kan du nok finne ut av ved å ta en telefon til verkstedet. Bilen var ikke helt strømløs, men den var strømløs i kanskje 5min da jeg byttet batteriet. Den første dagen funket alt som det skulle, utenom fjernlåsen som ikke funket. Bilen startet som den skulle, og det var ingen feilkoder. Det var når jeg skulle kode opp nøklene mot DEFA-alarmen startsperre symbolet kom opp. Jeg får ikke kodet orginalnøklene opp mot DEFA-alarmen, derfor håper jeg at det er noe så enkelt som at det er bare å kode nøklene på nytt hos et verksted. Blir vell å ta en telefon til et verksted i morgen, og høre om de vet noe mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå