Gå til innhold

slå sammen iso filer, går dette an å brenne det på en DVD?


Anbefalte innlegg

jeg lurte litt på om det går an å slå sammen alle 3 installasjon iso filene til Red Hat 9 til en stor ISO fil å brenne ISO fila på en DVD plate. det som kunne vært litt gunstig var at hvis man slo sammen alle iso filene til en stor ISO fil så tenkte jeg kanskje at da slapp man å bytte cd plate hver gang, at den bare gikk gjennom installasjonen uten å bytte plate.

 

noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. Har aldri hørt om noe lignende.. Tviler på at det går.

 

Det du kanskje kan gjøre er å lagre de tre forskjellige cd'ene i hver sin mappe på DVD'en.. Det forutsetter at du får lov til å bla deg fram til der installasjonsprogrammet skal finne filene.. :yes:

 

Edit: Bedre svar under mitt.. Min metode er nok tungvindt i forhold.. :D

Lenke til kommentar

For å få til dette bør du dykke ned i redhat installasjonen, mener det skal gå fint, men ikke slik som du mener.

 

1 - lag en bootbar dvd med rh-cd installeren på. (monter en fil som loopback slik du kan endre under veis)

2 - monter cd-ene og kopier ut innholdet og inn på dvd-en, f.eks /mnt/cd2 eller dersom det kun er rpm-er, legg rpm-ene direkte i rpm katalogen til cd1?

3 - Sjekk om du kan endre på hvor filene ligger, ie - ikke spør om cd2, men sjekk direkte i en katalog (f.eks /mnt/cd2/ )

 

Da jeg modda redhat installasjon til nettinstallasjon, så var det rh 7.1 som var nytt, og der henta vi alle rpm-ene fra en katalog over nett (nfs). Dykk ned i rh installasjonsting, og fortell hvordan det går.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
jeg lurte litt på om det går an å slå sammen alle 3 installasjon iso filene til Red Hat 9 til en stor ISO fil å brenne ISO fila på en DVD plate. det som kunne vært litt gunstig var at hvis man slo sammen alle iso filene til en stor ISO fil så tenkte jeg kanskje at da slapp man å bytte cd plate hver gang, at den bare gikk gjennom installasjonen uten å bytte plate.

 

noen tips?

 

 

Hei Wil

 

Det er fult mulig aa lage DVD ut av de fem cdene til Redhat 9.0 , jeg har gjort det selv og det funker meget bra.

 

Step by Step howto til aa lage DVD ut av Redhat 8.0 (Bruker samme til RH 9.0) ligger paa nettet (google)

 

Tror faktisk det var en som postet link til howtoen litt lenger oppe i threaden..

 

Staa paa Will ..

Lenke til kommentar

for se litt hva jeg finner på, for meg dvd brenner snart skjønner du. på en FTP så jeg at Red Hat var lage til en stor ISO fil som skulle på en DVD plate, men man gjør det uannsett med nero sikkert da, gjør det nesten på samme måte som når man burner andre plater bare at man må gjøre sånn at det blir en DVD da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...