Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mange Paracet?

Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Hei. Opererte junior i går, og har for å si det rett ut avsindig vondt. Dum som jeg var så jeg nei til sykemelding, for å fra på jobb isteden. Har i dag knaska i meg en pinex forte, en betennelsesdempende og 8 paracet. Vil gjerne ta fler, for jeg har store smerter. Vil helst slippe å dø eller skade leveren også, så jeg lurer på om noen vet hvor mange man kan ta før det blir skadelig?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er helt i grenseland allerede. Husk at PF allerede inneholder paracetamol. Gå for Ibux du. Hiv i deg 1-2 stk 400mg eller 2-4stk 200mg. Ibux er et mye mer tilgivende medikament. Det gis jevnlig døgndoser på 2400mg. Men vær obs. Har du magesår så bør du være forsiktig med Ibux. Samme om du har astma. Merker du noen plager så stopp inntaket og kontakt lege.

Ibux og Paracet sammen er en veldig fin kombinasjon. Jeg har forstått det slik at det er fordi de fungerer på forskjellige smertereseptorer. I stedet for å ta tilsammen 8 paracet, som er harde på levra, så hadde det vært bedre med f.eks. til sammen 4 paracet og 4 ibux. Du får mye bedre effekt av det og det er tryggere.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Beklager sen respons fra min side, men har klart å rote bort mobilen min, og dermed også modemet mitt.

Fikk ikke sett svaret ditt før nå, og grunnet store smerter i går dytta jeg nok i meg en del mere og. Kom ut av tellingen, men tror vi snakker noe i størrelsesordenen 10-12 paracet den dagen, pluss den nevnte Forte'n jeg tok. I tillegg var jeg oppe store deler av natta, siden jeg ikke fikk sove pga smertene. Da ble det en Forte til, og 4 (tror jeg) Paracet til. Etter den siste dosen på 4 Paracet og 1 Forte ble jeg ganske raskt veldig kvalm, noe som varte i 2 timer før det ble bedre igjen. Har googlet litt nå, og ser at dette er et tegn på forgiftning av dette stoffet.

Har ikke merket til noe av kvalmheten i dag, men har sett på nettet at utenom kvalmen kan Paracet-forgiftning være helt symptomløst helt til det knekker både deg og leveren din 2 dager etterpå. Dette skremmer meg, og jeg vurderer å oppsøke lege. Vil helst slippe å miste løeveren min. Er det bare jeg som er lettskremt her, og har kommet over feilinfo på nettet, eller kan dette være så ille som internett har gitt meg inntrykk av?

For ordens skyld har jeg spist 4 Paracet og 1 Forte i hele dag, noe som skal være greit mtp at jeg er 19 år og veier 70 kg.

Lenke til kommentar
Gjest Kykelikokos

Det stemmer at levra di kan ødelegges etter 2 dager, og at du ikke får noen symptomer før da. Så jeg anbefaler deg virkelig til å oppsøke lege så fort som mulig. Ingen her på forumet kan fortelle deg om levra di har det bra eller ikke...

Gå til legen, det er meget sterkt anbefalt.

Lenke til kommentar

Er under sterk vurdering her, men har nå ringt giftmedisintelefonen, og snakket med en ålreit dame der. Alder og vekt tatt i betrakting skulle det ikke være noen fare for akutt forgifting, hun sa at om dette skulle være farlig ville jeg fortsatt få forvarsler god tid i form av store smerter god tid i forveien så jeg rekker å komme meg noe sted.

Takk for svar til dere begge, har vært litt urolig pga dette ehr de siste dagene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...