Peroy Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Nvidias ekstremprosessorer vil ingen ende ta. Les mer Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Og her sitter jeg med en Nokia Xpressmusic.. vil ha ny! Håper nyere HTC'er har dette. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Er vell sikkert bare et par år til jeg kan ta med mobilen til en kompis, for å så koble den til TVen hans og få opp Uncharted 2 graffikk på skjermen. Den dagen vil komme Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Er vell sikkert bare et par år til jeg kan ta med mobilen til en kompis, for å så koble den til TVen hans og få opp Uncharted 2 graffikk på skjermen. Den dagen vil komme Eller som på Iron Man 2, der han sender mobilens bilde til flere skjermer. Sånn mobil vil jeg ha! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Er vell sikkert bare et par år til jeg kan ta med mobilen til en kompis, for å så koble den til TVen hans og få opp Uncharted 2 graffikk på skjermen. Den dagen vil komme Eller som på Iron Man 2, der han sender mobilens bilde til flere skjermer. Sånn mobil vil jeg ha! Hehe, det kommer, en vakker dag Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Nær framtid kan jo bety som mangt, men det ser etter alle øremerker ut til at Nvidia vil være helt i spissen av utviklingen. Øremerker? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Er vell sikkert bare et par år til jeg kan ta med mobilen til en kompis, for å så koble den til TVen hans og få opp Uncharted 2 graffikk på skjermen. Den dagen vil komme Det vil nok ta mer enn "et par år". Selv med et utviklingstempo med omtrent dobling av ytelse annenhvert år så vil det ta en del år før telefoner kan måle seg ned dagens high-end-løsninger, og et slikt tempo er ikke realistisk på sikt, men dagen kommer nok. Men det spørs vel om kompisen din har fått seg 4k-TV/-projektor eller en holografisk projektor innen den tid. Endret 2. desember 2010 av efikkan Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Er vell sikkert bare et par år til jeg kan ta med mobilen til en kompis, for å så koble den til TVen hans og få opp Uncharted 2 graffikk på skjermen. Den dagen vil komme Det vil nok ta mer enn "et par år". Selv med et utviklingstempo med omtrent dobling av ytelse annenhvert år så vil det ta en del år før telefoner kan måle seg ned dagens high-end-løsninger, og et slikt tempo er ikke realistisk på sikt, men dagen kommer nok. Men det spørs vel om kompisen din har fått seg 4k-TV/-projektor eller en holografisk projektor innen den tid. Hehe , jeg har sett hvilken grafikk Iphone/Ipad er i stand til å levere og det er ganske imponerende faktisk. Jeg tror faktisk ikke det er umulig at vi vil se PS3 graffikk på en mobil på samme tid som PS4 blir lansert, men som sagt er jo det noen år å vente Endret 2. desember 2010 av MrLG Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Hva skal vi med denne kraften når vi snart ikke kan bruke telefonen lenger enn en middels dårlig laptop før vi må finne en stikkontakt? Det er nesten så jeg vurderer å gå for 2 tommers classic telefon og 7 tommers nettbrett som 2 enheter hver for seg i fremtiden. Endret 2. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Batteriene blir vel bedre med tiden de og. Eller kanskje vi får brenselceller? Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Bruker ikke Tegra 2 mindre strøm enn dagens mobilprossessorer, da? Og når kommer de batteriene som ble meldt om for hundreogørten dager siden, som skulle vare i en måned om ganga, og slikt? Jeg synes å huske at det var like om hjørnet, da, og ikke mange måneder/år? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Strømforbruket kommer neppe til å øke mer enn det er i dag. Transistorer krympes og mobiler har begrenset med kjøleegenskaper. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Dette kan da bety at vi på denne tiden neste år kan være vitne til de første mobiltelefonene med firekjerneprosessorer. Vi bare håpe at batteriteknologien kan følge opp på samme måte. Hvem sier at en firekjerne må ha høyere forbruk enn en dobbeltkjerne? Bare for å ta noen eksempler: Athlon64 FX57 (1 kjerne - 2,8 GHz) 2005: 104 Watt Athlon64 X2 5600+ (2 kjerner - 2,8 GHz) 2006: 89 Watt Athlon II X4 615e (4 kjerner - 2,5 GHz) 2010: 45 Watt Endret 3. desember 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Dette er jo selvfølgeligheter, men har denne tegra firekjernen bedre ytelse enn eks. cpuene i SGS og iPhone4? Samme forbruket? Man får sammenligne fakta fremfor helt hypotetisk grunnlag. Endret 2. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Utviklingen går for raskt. Hvordan skal batteriene hamle mot noe slikt, uff. Lenke til kommentar
blarsen Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Bra at teknologitoget går, håper bare at batterilevetidstoget tar litt innpå snart. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Mitt forrige batteri (i en Nokia N73) hadde en levetid på 3 år, jeg synes det er helt ok batterilevetid. Et nytt koster jo tross alt bare en hundrelapp eller to. Men når det først røk så stupte batteritiden ganske dramatisk (fra 4 til 0,5 døgn) i løpet av noen få uker. Endret 3. desember 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Lader dere skikkelig? Lar batteri bli helt tomt og sånt? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Lar batteri bli helt tomt og sånt? Det var viktig for 10 år siden (NiCd og NiMH-batterier). I dag er det faktisk en fordel å klattlade (Li-ion og Li-polymer batterier). Les batteriguiden på amobil. Endret 3. desember 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Batterilevetid går ikke på år men på antall ladinger. Ergo jo oftere man må lade pga. hard belastning jo kortere levetid på batteriet. Endret 3. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg