tom waits for alice Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Her er mitt favorittdiagram: Det viser fordelingen mellom de ulike søkemotorene i trafikk til forumet. Geir 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Det skal etterhvert bli interesant å se utviklingen i mobilbruken mot forumet. Jeg kan desverre ikke kjøre dem bakover i tid, fordi flere av våre skins manglet analytics-kode og derfor aldri ble registrert før de ble lagt til i høst. Geir Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 At Bing kom så dårlig ut overrasker meg litt, det er jo egentlig en ganske bra søke-motor... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Haha, Jeg installerte Chrome på laptope min fordi den er ganske lett, og laptopen er 5 år gammel. Chrome spurte hvilken søkemotor jeg ville bruke, og jeg svarte Yahoo. Jeg vet ikke hvorfor Chrome, som er laget av Google spør så dumt. Mulig de tvinges ved lov, tilsvarende Windows sitt nettleservalg? Jeg merker i hvert fall at Yahoo ikke gir de samme resultatene som Google. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Har vi noe statistikk over hvilke windows-utgaver våre brukere benytter seg av? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Har vi noe statistikk over hvilke windows-utgaver våre brukere benytter seg av? Kommer straks. Alle brukere: Google-brukere: Hardware.no-brukere: Blått = Win7 Rødt = Vista Grønt = XP Edit: Gult = Windows Server. (Antagelig folk på Citrix, Terminal Services eller andre tynne klienter.) Mac-versjoner til sammenligning: Google-brukere: Hardware.no-brukere: Blå = 10.6 Grønn = 10.5 Intel Som vi ser er det en helt annen oppgraderingsvilje der. På Linux ser vi desverre ikke versjoner på samme måte. Geir Endret 6. mars 2011 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 Det skal etterhvert bli interesant å se utviklingen i mobilbruken mot forumet. Jeg kan desverre ikke kjøre dem bakover i tid, fordi flere av våre skins manglet analytics-kode og derfor aldri ble registrert før de ble lagt til i høst. Og da har jeg tatt fram en statistikk over bruken av iOS og Android fra nyttår fram til idag. Som dere ser er begge svakt økende (1. diagram), mens forholdet dem i mellom er ganske konstant. iOS/Android ved nyttår var 72/28, nå er den nærmere 70/30. (2. diagram) Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg har oppdatert statistikkene mine opp til og med forrige uke. Som vi ser er tallene mye mer svingende nå i sommerferien, og til litt ulike tider. Men vi ser at antallet bruker både av Android og iOs vokser, og at Android haler innpå i samme rolige tempo som før. Så langt ser vi altså (blant forumbrukerne) ikke noe regn til noen umiddelbar maktovertagelse for Android. Dette blir kanskje siste gangen, skjønt jeg skal prøve å oppdatere den neste måned også. Kanskje jeg kan friste en av de gjenværende admins til å overta. Geir Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Dette blir kanskje siste gangen, skjønt jeg skal prøve å oppdatere den neste måned også. Kanskje jeg kan friste en av de gjenværende admins til å overta. Geir Du kjenner Preben. Han er ikke særlig glad i statistikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå